Wednesday, December 28, 2011

Kawan-kawan abang...

Huhuhu kawan-kawan abang semakin membesar bagi johan... abang pun makin besar jugak.. minggu depan dah nak masuk sekolah dekat ngan opis ibu... ibu kata abang dah tak pergi rumah nenek n mbak kinah lagi... abang kena bangun pagi gosok gigi.. mandi pagi... huhuhu dah tak boleh bangun lewat ke bu?? kena gie sekolah?? alamak...
Persediaan untuk ke sekolah.. belajar mewarna kat opis ibu masa mbak coti.. huhuuhuh
Benny yang membesar bagai johan.. huhuh ibu kata asik makan je kan dah gemuk.. panjat kusi pun sangkut.. huhhuh.. dia sibuk tengok abang main hotwheel... kalau abang main je mula la dia ngan Ticco menyibuk..
Dua-dua tunggu hotwheel abang.. kalau kereta tu berhenti atau terjatuh...
haa tengok si Ticco ada hati nak tolong betulkan kereta abang yang dah berhenti tu... ahahahah Ticco pun besar gak tapi tak seberat Benny...
Nie pulak Si Tuck ngan Linny... Tuck abang yang besar tu.. cuba tengok besar mana derang berbanding duit 50 sen.. huhuuhu dah giant.. ibu dah takut nak pegang.. kalau bersihkan ibu jerit panggil yayah suh amik mereka berdua nie... yang Ming-Ming dah mati.. tak tau kenapa.. mulanya dia terapung-apung aje.. lepas 3 ari ibu bangun tido tengok dia dah terlentang kat dasar aquarium.. huhuh sian dia mungkin sakit atau kena gigit ngan kawan-kawan kata ibu... huhuhu jadi tinggalla 2 ekor kucing ngan 2 ekor kura-kura... ada 2 ekor kucing lagi kat depan rumah kucing Untie Liza yang abang ngan ibu bagi makan... nama dia Aboi ngan Omel... huhuh dua-dua warna kuning..
Abang ada minta ngan ibu untuk bela hamster, burung ngan rabbit.. tapi ibu tak mau.. ibu kata "Cukup la tu bang yang berempat pun ibu dah penat, inikan nak tambah lagi... nak jadikan rumah kita zoo ke??" huhuhuu alaa ibu nie abang nak ada pasukan Wonderpets yang sebenar.. huhuhuuhuh tak sporting la ibu nie...
Mana ibu tak marah.. bab makan je abang tolong.. bab bersihkan abang cabut lari.. huhuhuhuhu sorry ibu abang kecik lagi tak pandai nak tolong cuci... ehehehehehhe

Tuesday, November 15, 2011

Ikut Ibu Ke Opis

Minggu lepas ari jumaat... abang teman ibu ke opis...disebabkan lepas raya haji.. selasa-khamis.. abang demam, ibu pun sama tapi ada tambahan selsema+batuk... ibu pun mc + cuti jaga abang... tiba ari jumaat ngan ibu bersiap-siap nak ke opis... nenek call beritau kawan-kawan yang lain cuti abang je yang datang.. nenek ngan mbak ada hal.. tapi nenek kata boleh antar abang.. nenek bawak abang... setelah ibu pikir-pikir dan bincang ngan yayah.. ibu kata takpe la ibu bawak abang ke opis.. ibu nak sambung cuti tak boleh ada kerja kena submit dan macam-macam urusan yang ibu kena settlekan.. nak kerja luar lagi... jadi ibu pun angkut la abang datang opis.. berbekalkan 2 buah beg.. 1 beg mainan.. 1 beg lagi baju ngan susu... masa ibu kejut abang.. abang dah nangis ingat nak kena hantar ke rumah mbak.. sekali ibu kata "Abang... abang ikut ke opis ok?? nape nak nanges?" terus ngan pantas abang bangun dan turun ke tingkat bawah... miahhahah disebabkan abang masih demam... ibu kata salin baju je la... nanti tiba opis ibu mandi... huhuhuhuh abang pun dengan wajah gembira.. masuk kereta lepas salin baju... sambil tu ibu ejek... siapa la yang nanges tadi.. huhuhuhuh ibu dengki...
Tiba opis ibu bentangkan abang tikar tuk baring & main... tiba opis ibu.. ibu tanya nak makan apa semua abang tak mau.. abang jawab abang puasa.. tetiba nampak mammee terus abang tak puasa.... ahahhaha baring sambil makan mamee.. senang ati ikut ibu datang opis...

mula-mula abang mintak kertas & pensel nak menulis.... sekali dapat sharpener terus abang main sharpener ibu... dari panjang pensel ibu dah jadi pendek pastu abang gie sharp bahagian belakang... menjerit la ibu... miahahahha amap ibu....

abang pinjam ibu punya clip gambar dragonfly... pinjam bukan clip kertas atau note abang buat main dan akhirnya patah... menjerit la ibu... sian dragonfly ibu eksiden ngan robot abang... patah riuk.... huhuhuhuhuhu

tengahari ada pasar tani kat bawah opis ibu.. ibu belikan abang buku abc angry bird... apalagi dapat terus meniarap kat belakang dan menulis.. sambil pinjam headphone ibu dengar radio... abang nyanyi-nyanyi.. tapi ibu suruh senyap.. ibu kata sakit telinga kawan ibu dengar abang nyanyi... tak sporting la ibu nie... huhuhu...masa kat pasar tani.. ibu tanya nak makan apa... semua abang tak mau.. jadi ibu beli la nasi briani untuk ibu... sekali bila tiba atas.. abang yang makan half.. sampai tegang perut.. lepas tu ibu habiskan... lepas sejam abang tanya kenapa ibu buang bekas nasi.. ibu kata abis la ibu dah makan... abang sedih nak nasi lagi.. ibu ajak turun bawah cari nasi briani.. sekali dah abis jugak ngan muka sedih abang mintak buku 1,2,3 angry bird plak.. mujur acik tu lum kemas barang masuk van.. kalau tak sedih lagi tak dapat apa yang abang nak.. huhuhuhuh...

lepas menulis dengar lagu... nyanyi-nyanyi... abang mintak susu terus lena sampai ke petang... yayah kena jemput abang kat atas sebab abang nyenyak tido... tulah pengalaman pertama abang duduk seharian kat opis ibu... biasanya abang boleh bertahan sekejap aje... ibu dah standby plan B kalau abang tak boleh bertahan.. nak call Anchap mintak tolong jaga.. memandangkan Anchap tak kerja jumaat aritu.. ayahngah ngan makngah pun ada.. datang antar along kursus... huhuhhuuhh

Memandangkan abang suksess tinggal kat opis ibu seharian.. ibu kata kat yayah.. kalau emergency boleh la bawak.. huhuhuhuh rekod baik ibu kata.. tapi orang lain tak bleh tegur atau usik abang.. mula la suara hi pitch... mihahhahahahhaha sorry bu.. nenek-nenek tu semua nak kacau abang... huhhuhuhh

Monday, October 17, 2011

Pencinta atau Pembuli??

Seminggu yang lepas abang dapat anak kucing yang diberi oleh uncle, sepasang yang kuning bernama Benny... yang hitam bernama Ticco... nama-nama nie abang yang berikan.. mula-mula abang nak namakan derang Linny & Ming Ming.. tapi ibu tak bagi.. ibu kata bagi la nama lain.. asik-asik nama Wonderpet aje... huhuuh abang pun bagi nama nie.. siapa tau nama nie dari mana??? Ticco si Tupai.. Benny si Lembu.. huhuhu haa cuba teka... Bertambah la Pets abang.. dan dengan ini bertambah la kerja ibu... huhuhuh kerja abang main ngan derang aje.. terutama Benny.. Ticco nie penakut sket dengar suara abang pun dah cabut lari.. huhuhuh
Benny & Ticco yang comot baru sampai rumah yayah antar Petshop untuk mandi siap-siap... huhu yayah suruh ibu.. ibu kata huhhh tak larat.. antar kedai... ehehhehe balik-balik je wahhh dah wangi kawan-kawan abang... tapi sayang abang dah tertido tunggu derang balik.. huhu tapi abang bangun pukul 10.30 main gak ngan derang... huhuhuhu

Main-main ngan Benny... main ke buli?? abang tak buli la bu main je.. huhuhuhuh kesian kan Benny buat muka sedih...

Alalala cayang Benny... huhuhuhuhhuhuh abang pencinta kan bukan pembuli?? ahhahahahaha

Wednesday, September 28, 2011

Jejaka Perasan....

Semalam masa abang tunggu ibu beli barang kat Jusco.. ibu pantang berpeluang ke Jusco.. kalau kata 5 minit.. makan masa 15 minit.. penat abang menunggu.. apa yang dibelek pun abang tak tau... ehehehehhehe
Lepas yayah sms ibu kata kami dah tunggu kat luar... abang dan yayah pun berjalan-jalan... yayah dukung abang atas bahu sambil tu abang meninjau la sana & sini... sekali abang terpandang seorang kakak...

Abang : Yayah.. ada kakak cantik la...
Yayah : Mana???...
Abang : Tu.....
Yayah pun menjengah ternampak seorang kakak sedang duduk ditepi jalan dicelah kereta-kereta yang parking...
Abang pun berjalan menuju ke arah kakak tadi.. tapi bertentangan jalan...dan abang pun duduk..
Yayah : Abang kenapa duduk sini??
Abang : Iyalah ada kakak cantik tu...
Yayah : Kenapa plak??
Abang : Iyalah nanti kakak tu tengok abang... abang kan handsome...

Yayah pun tengok kearah kakak tadi... kakak tu tersenyum... Bila ibu sampai yayah pun citer ngan ibu... ibu punya gelakkan abang... ibu kata huhhhh perasan!!!... mihahahhaha

Abang selalu cakap ngan ibu... Anak ibu pandaikan?? Anak ibu handsome kan??? Selalunya ibu akan memberi reaksi tercekik atau nak terpengsan.. huhuhuh tak sporting la ibu nie... :D
Gambar raya abang belum diupload.. angkara ibu asik lupa nak amik.. huhuuh

Sunday, September 11, 2011

My First Pet

Alololololo... abang dah ada pet sekarang... nama dia Tuck... teka apa dia??? ahahhaha

kalau kat Wonder Pets... Tuck ialah turtle... abang plak bela tortoise... ibu belikan untuk abang masa raya di Muar aritu... ibu bukan beli untuk abang sorang saja... ibu belikan abang, Kak Iman & Adik Aliya sekali.. untuk adil & saksama... semua sama... tortoise sorang 1.. bekas masing-masing sampaikan bilangan batu dalam bekas pun sama... kalau tak perang bakal berlaku kata ibu...
Abang & kak Iman.. adik Aliya plak masih tido keletihan beraya...

Friday, September 9, 2011

Bila Abang & Adik Bergabung....

Wahhh dah raya tapi abang belum ucapkan Selamat Ari Raya.. kepada kawan-kawan abang.. untie-untie & uncle-uncle.... Maaf salah silap abang yea. Nak datang raya rumah abang meh la.. tapi telefon ibu atau yayah dulu... ehehhehe
Gambar raya abang ada dalam external yayah ibu lupa nak amik... seperti taun lepas.. gambar raya taun nie menumpang kamera lagi.. angkara ibu ngan yayah lupa beli bateri... ahahah
Masa raya kat JB... adik Aliya ada ikut abang beraya ke rumah Nek Ton, Nek Yam & Tok Abah... sebelum balik ke rumah bajak, yayah ajak la ibu & abang gie rumah Tok Abah & Nek Yam sebab dah lama ibu & yayah tak jumpa derang dan uncle Apit... masa nak gie tu adik Aliya sibuk nak ikut dia kata dia nak ikut abang balik umah bajak... ibu kata mengelak dari dia menangis takpe la bawak lepas tu balik semula rumah atok hantar adik Aliya. Dalam perjalanan ke rumah Tok Abah & Nek Yam..
Adik Aliya : Ada bulan la... jauh kat angkasa lepas.... Nasib tak terlepas...
Ibu : Ahahahhahaha dengar tak yayah??
Yayah : Apa??
Ibu : Adik kata bulan kat angkasa lepas.. nasib tak terlepas...
Yayah : Ahahahhahaha
Abang Aniq : Kat angkasa lepas tu ada bintang... ada bulan.. ada raksase...tau..
Adik Aliya : A'a raksase tu pun makan bulan...
Ibu & Yayah : Ha?? Ahahahahahhaa
Ibu : Aduhai... camne la kalau berdua nie adik beradik... setiap kali naik keta... ada yang yayah & ibu keluar dia berdua nie kat dalam...
Yayah : Aduhai adik nie ingat cookies ke kena makan jadi gitu..

Kenapa kena makan??? sebab masa malam tu bukan bulan penuh.... belum lagi kes dalam kereta abang & adik berebut siapa nak duduk ngan ibu... adik Aliya memang manja ngan yayah & ibu... tapi sebelum-sebelum nie takde la nak ikut yayah & ibu kemana-mana.. tapi kali nie lain... nak ikut je ibu & yayah.. membuatkan abang jeles... huhuhuhu

Saturday, August 6, 2011

Kalau tido lama-lama nanti tua???

Kejadian berlaku pada 06 Ogos 2011

Abang Aniq : Ibu... ibu... bangun la bu..
Ibu : Ibu ngantuk la bang... penat kerja jauh-jauh...
Abang Aniq : Ibu.. bangun.. dah siang...
Ibu : Emmmm
Abang Aniq : Ibu.. bangun... jangan tido lama-lama nanti tua...
Ibu : Ha tua?? takpe la bang ibu tua...
Abang Aniq : Kalau ibu tua.. nanti abang tukar ibu lain..
Ibu : Abang nak tukar ibu lain?? Ibu mana abang nak tukar??
Abang Aniq : Abang tukar la ibu.. Mama (Maklong abang)
Ibu : Abang nak mama jadi ibu abang???
Abang Aniq : Yea.. tapi yayah abang tak nak tukar.. abang sayang yayah.. abang nak yayah
Ibu : Kenapa tak nak tukar yayah???
Abang Aniq : Abang tak nak tukar la sebab yayong(Ayahlong) tu jahat kacau abang..
Ibu : hahahahhahahahhah dah.. pergi mandi sana.. ada je idea nak kenakan ibu...
Abang Aniq : OK!!!
Ibu : Yayah.. yayah.... ibu pun ngadu ngan yayah perbualan abang ngan ibu.. eheheh

Friday, July 15, 2011

Bukan gigit semut tapi nyamuk la...

Ari jumaat 2 minggu lepas, Ibu bawa Abang checkup dengan Dr Vernon, sepatutnya genap 4 tahun tapi memandangkan masa Abang genap 4 taun Dr Vernon cuti panjang, jadi Ibu pun buat apppointment ari lain.. sepatutnya ari sabtu tapi disebabkan Ibu nak ke BP melewat Tok Busu, jadi Ibu percepatkan tarikh.
Menunggu Yayah siap... Ibu kata nak bawak Yayah gie jumpa Dr Vernon. Hensome tak?? ehehhehe Abang cakap kat Ibu.. mesti orang kata Abang hensome kan?? Ibu jawab Uweeeeekkk perasan.
Tiba kat Dr Vernon ada 3 orang yang tengah menunggu.. Kakak tu amik berat & tinggi Abang... berat 17 kg dan tinggi 100 cm. Lepas tu Kakak tu bawak Abang check mata.. Ibu kata alhamduillah 100%. lepas tu Abang main la mainan yang ada kat luar bilik Dr Vernon, bila dah nak sampai giliran Abang.. Abang sakit perut la pulak.. gie ke toilet lepaskan hajat dulu.
Lepas tu masuk bilik Dr Vernon, tunggu Dr Vernon datang dari bilik sebelah.. Abang dengar suara kawan Abang yang main sama-sama tadi menjerit-jerit entah kenapa...
Bila Dr masuk, dia ajak main game kat iPad dia tapi Abang tak mau Abang nak main castle. Dr Vernon pun ikutkan aje kat mana Abang nak main, sambil Abang main dia check dada Abang.. Abang pun main je la.. kejap lagi Abang dengar Dr Vernon kata pada yayah & ibu.. "Ok sibukkan dia guys"... Ibu & Yayah pun main sama-sama abang.. tengah abang explain kat ibu pasal castle tu.. terasa cam ada sesuatu gigit kat punggung, bila abang tengok Dr Vernon kat belakang abang.. dia kata "Why boy?? Semut ke??" abang buat tak tau lagi, sambung main.. tengah abang main.. terasa ada sesuatu gigit lagi kat punggung... terus abang buat muka... Dr Vernon gie kat meja dia amik gula-gula untuk abang... pastu tengok abang buat muka.. Dr Vernon tanya.."Why ada semut gigit??" Abang pun jawab "Bukan la bukan semut, nyamuk gigit". Bila dengar abang cakap gitu.. yayah, ibu, Dr Vernon dan kakak (Nurse) gelakkan abang... lepastu Dr Vernon betulkan kolar baju ngan lengan baju dan dia kata "New York style, boy" dengan senyum meleret dan bangga abang keluar dari bilik Dr Vernon..
Keluar dari bilik Dr Vernon Abang tengok ada kawan yang lain muka dia takut je duduk dekat mak dia.. ibu dia siap cakap ngan dia.. "see Abang ok je"... Abang pun jawab a'a kena gigit nyamuk je... ehehhe rupa-rupanya kawan Abang tu mak dia dah beritau awal-awal kat rumah nak kena cucuk... eheheh Abang plak dah lepas dari tu baru Abang tau yang nyamuk dalam bilik Dr Vernon tu sebenarnya Abang kena cucuk 2 kali.. eheheh cucuk untuk apa?? Ibu kata cucuk tambahan sejak abang kena asthma dulu... nanti 6 taun Abang kena datang lagi.. huhuhuhuuhuStyle baru Dr Vernon buatkan tuk abang... ehehehehhe muka konpius lepas kena gigit nyamuk.. apa la kat bilik Dr pun banyak nyamuk.. ehehehheheWalau dah sampai mamak masih mengekalkan style yang Dr Vernon buat tuk abang...

Wednesday, July 6, 2011

Belajar Bahasa Melayu Bersama Abang Aniq....

Mari abang ajarkan beberapa ayat bahasa melayu zaman abang....eheheh

Ayat 1
Abang : Yayah nie abang kecik kang....
Yayah & Ibu : Ahahahha kecik???

Ayat 2
Yayah ada cuking......
Yayah & Ibu : cuking????

Ayat 3
Abang : Jangan kacau nanti dia kacar....
Untie : kacar????
Yayah : ehehehehehe dia tersalah cakap tu...

Ayat 4
Bu jom kita gie safira....
Ibu : Haa gie safira???
Abang : Alaa yang aritu tu kita gie...
Ibu : ooo ahahahhahahahaha

Ayat 5
Abang : Yayah tengok abang tu main stuker ...
Yayah : Apa benda bang???
Abang : Alaa stuker tu.. yang abang tu main...

Ayat 6
Abang : Biar abang amikkan tusi....
Yayah : Tusi bang, betul tusi?
Abang : Alaa salah la...

Ahahah sebenarnya disebabkan abang nie suka sebut main suka hati dan kalau boleh nak cakap sepantas mungkin ,jadilah perkataan-perkataan sebegini.. dalam pikiran dah sebut betul tapi seperti kata yayah main hembuss aje... ehehehhehe

Kecik = Cekik
Cuking = Kucing
Kacar = Cakar
Safira = Safari
Stuker = Skuter
Tusi = Tisu

Ibu dan yayah selalu gelakkan abang bila dapat tangkap perkataan terbalik abang... alaa bu bunyi tetap ada kan?? cuma tertukar tempat je hurufnya... ehehehehhe ibu selalu kata teringat kat kakak aqelah(anak ayahuda) sebut eja almari jadi lamari... ehehehhehehe

Monday, June 27, 2011

Pembantu Chef

Semalam abang tolong ibu memasak... ibu tak bagi abang tolong sebab nanti pedih tapi abang nak jugak... abang kata "Tak la bu ok.. aa tak pedih pun".... Ibu pun jawab ok.. kita tengok...

Mata dah mula pedih.... lepas tu abang jerit minta ibu carikan cermin mata abang.... Jeng.. jeng... menumbuk dengan selamat dengan memakai cermin mata abang....Kalau bawang nak tertumpah kita kena guna sudu untuk kumpulkan yea.... kalau guna tangan nanti pedih... ehehehhe (Ibu ternganga tengok cara abang nie) Ibu tanya mana abang belajar?? Abang jawab... atok yang ajar... eheheh ibu kata bila masa plak atok ajar.. nie mesti tengok mbak kinah menumbuk nie... ehehhe kantoi



video
Pembantu chef berceloteh... Acih ibu bagi abang tolong ibu... hasilnya malam tadi abang makan dengan berselera sekali.... ehehheheheheh

Wednesday, June 22, 2011

Abang Dah 4 Taun

Ari sabtu yang lepas 18 aribulan genap umur abang 4 taun.. ibu kata abang dah besar tak boleh manja-manja lagi... manja?? abang mana manja bu.. baik pe... ehehehhehe ibu kata plan awal nak buat majlis kat rumah bajak ari sabtu aritu tapi ibu sibuk.. kebetulan yayong masuk hospital... pastu ibu jadi runner ayahuda... ngan ibu ada kursus lagi... sampai ujung minggu ibu lepak kat rumah je tak larat nak berjalan2 nak buat pape...tapi ari sabtu tu ibu bawak gak abang ke alamanda.. belanja makan eskrim & belikan abang hadiah... mekacih ibu.. sayang ibu... ibula teman wanita abang.. huhuhuhuhuhuh
Makan eskrim ibu belanja sempena birthday.. ibu tanya nak kek ke eskrim?? abang jawab eskrim.... siap request ngan ibu lagi.. nanti bawak lagi yea.. ehehehhehe
Ibu ngan yayah kongsi makan eskrim... abang makan sorang-sorang ehehehehhe
seronok senyum sampai nampak gigi....
Hadiah yang ibu belikan... ibu bagi abang buat pilihan.. pilihan abang apalagi.. hotwheel la.. ehehehhe mainan kesukaan... hebat.. keta abang boleh lompat2... ehehheheheh
Nie pulak mainan hadiah dari kakak anis, aina ngan yaya... tiga-tiga nie kawan abang waktu petang... hebat... seronok abang main.. sampai tido pun bawak tido.. buka je mata tatatatatata eheheheh pening ibu & yayah...

Tuesday, June 21, 2011

Teman Lelaki Ibu

Ibu ada teman lelaki......siapa teman lelaki ibu?? mesti la abang aniq... aritu masa ibu puji abang sebab tolong kemas, tolong lipat & susun baju... abang pun dengan bangga nya kata kat ibu "Iyalah abang kan teman lelaki ibu!!" apa lagi ternganga la mulut ibu... ibu tanya ngan yayah mana abang dapat teman lelaki nie?? yayah kata apa lagi conan la ni... ehehehh abang pun sengeh aje.. yayah nie tau aje tau abang dapat dari mana...
Bila dah dengar abang cakap gitu... ibu pun apalagi senyum memanjang la dan cakap.. ooo kalau gitu yayah teman lelaki ibu jugak la yea?? abang pun buat muka tak puas hati... mula nak jadi pesaing yayah...
sejak dari tu ibu suka kenakan abang.. kalau abang tak mau buat apa2 yang ibu suruh.. ibu kata takpe la ibu suruh teman lelaki ibu yang besar buat.. dia rajin.. baik.. sayang ngan ibu... oleh kerana tercabar.. abang buat juga... mana boleh abang kalah ngan yayah... abang tak kan meng'kalah'
Bukti pesaingan sengit... apa je yang yayah pakai & buat.. abang akan buat jugak....


Samakan saya ngan yayah??? pakai kasut, seluar panjang.... pakai glove & jacket... baru la boleh bersaing... eheheheh

Nie pulak aksi mengemas... terlampau "rajin" mengemas.... tapi disebabkan nak jadi teman lelaki ibu... kemas sambil baring pun jadi... ehehehheheheheh

Kena berpakaian kemas.... complete semuanya.. sebab ibu tak suka teman lelaki yang selekeh... eheheheheh walaupu nak gie kerumah mbak... kena set rambut ultraman... jacket, kasut, suar panjang... dan glove....
Sekarang inilah senjata baru ibu abang.. kalau apa2 je mesti ibu akan kata.. "kan teman lelaki ibu... kalau tak ibu cari yang lain"... huhhhh ibu!!! mana boleh... abang kan teman lelaki ibu!!!!

Tuesday, May 31, 2011

Abang Aniq di PD

Hari Ahad lepas(29 Mei) abang.. yayah & ibu gie ke PD, ibu kata untuk ganti sebab ibu & yayah tak dapat bawak abang ke langkawi, jadi ibu pilih PD aje.. dekat sikit perjalanan... ibu nak kenalkan abang dengan pantai.. sebab sejak abang lahir.. abang tak pernah mandi di pantai lagi... jadi pada ahad lepas.. sempena anniversary ibu.. yayah bawak kami ke PD. Ibu cari hotel yang ada pantai & kolam.. jadi saya boleh la main sepuas-puasnya... tapi 1 ari 1 malam je la yang dapat sebab yayah banyak kerja.....


Muka abang yang ceria dapat gie berjalan ngan yayah & ibu....


View dari balconi bilik....

Bilik yang kami duduk.... Boleh nampak bot....


Sesi pertama bermula pukul 3 lebih... ibu bawak abang mandi kolam dulu sebab hari masih panas.... sebelum tu lepas checkin.. ibu ngan yayah ajak gie makan dulu... lepas makan cari abang nye pelampung & goggle.. Sesi berenang bersama yayah.. ibu?? takut air... Abang suka masuk dalam kolam renang orang dewasa.. baru la berenang namanya.. ehehehhe (ibu kata berlagak)
Aksi santai.... ehehehhehehe sebab tak ramai orang boleh la buat kolam cam abang yang punya... bila ibu mms gambar nie pada ayahuda.. dia kat mudah2an nanti abang besar boleh beli rumah yang ada swimming pool sendiri.. amin..... ehehehehhe
Sesi ke-2 mandi pantai... buat pertama kali abang mandi dipantai... dan abang lebih suka mandi dipantai berbanding pool.... esoknya sebelum balik... abang mandi pantai lagi ngan ibu.... ehehehe masa mandi petang tu abang terserempak ngan team m'sia ngah wat latihan... ibu kata ada apek... abang tak kenal pun eheehheheheDah main air... keluar main pasir kejap... abang ajak ibu bina istana.. tapi kena guna tangan je sebab ibu lupa belikan peralatan.... sebab 1st time datang jadi abang tak tau nak bina istana guna pasir yang mana.. terpaksa la ibu tunjukkan abang...(ibu pun main pasir sama) yeahhhh Nak kata istana bukan... ibu kata takpe la jadi piramid.. ehehehheheh Ibu ajar abang tulis nama atas pasir... dan inilah hasilnyaa..... abang tulis sendiri....


Esoknya bila nak checkout abang pun sedih tak mau balik sebab rasa belum puas main air.. ibu kata nanti bila ada masa ibu janji akan bawak abang lagi... janji yea bu??...

Wednesday, May 25, 2011

Mat Perasan

Mat perasan?? ibu panggil abang mat perasan sebabnya... eheheh kejadian berlaku hujung minggu lepas.... ibu & yayah dah lepas abis shopping... abang plak dengan seronoknya bermain di Starz Kids, masa nak balik abang, ibu dan yayah turun dengan escalator ke B2 sebab lift penuh, abang pegang tangan yayah... ibu kat depan bawak beg hasil rampasan ibu kata... eheheh ibu bab shopping no 1.
Tetiba abang perasan sesuatu... abang pun cakap la dengan yayah...

Abang : Alamak yayah ada kakak cantik ikut abang...

Yayah : Mana??

Abang : Kat belakang abang... tu...(sambil tunjuk belakang tapi cover-cover nanti kakak perasan plak abang tau hahahaha)

Dari Level 4 kakak tu ikut... tiba Level 3 kakak tu ada kat belakang lagi...

Yayah : Abang.. kakak ikut lagi ke???

Abang : A'a la kakak tu ikut abang

Ibu : Kenapa bang??

Abang : Kakak cantik tu dia ikut abang...

Ibu : Apa kakak cantik tu ikut abang??? (sambil tengok kakak belakang abang...dan tersengeh)

Tiba Level 2...

Ibu : Abang.. kakak cantik ikut lagi ke??

Abang : (Toleh belakang) A'a la bu kakak tu ikut abang lagi...

Ibu : Hahahahahhahahah

Tiba Level G...

Ibu : Abang kakak ada lagi???

Abang : (Toleh belakang) .. Huhhh selamat.. kakak cantik dah tak ikut lagi

Ibu & Yayah : Ahahahhahahahhaha

Ibu : Mat perasan!!

Thursday, May 5, 2011

Raksase Penyelamat

Dalam perjalanan pulang kerumah... ibu amik abang awal petang tu sebab ibu gie kerja kat shah Alam....

Ibu : Huhhh pokok tumbang mesti kena sambar petir...
Abang : Mana bu???
Ibu : Tu.. sambil tunjuk pokok tepi jalan...
Abang : Ishhhh jahatnya petir... tumbangkan pokok!!
Ibu : Tadikan bang.. masa ibu balik dari kerja jauh-jauh... hujan lebat.. petir... guruh.... ibu bawak perlahan.. ibu takut (ehehhe ibu memang takut petir ngan guruh)
Abang : Ishhh petir.. guruhhhh kacau ibu abang.. tumbangkan pokok!! Nanti abang jadi raksase... abang pukul dia bu (dengan muka-muka & aksi marah sungguh-sungguh)..
Ibu : ehh abang jangan la marah sangat... guruh je.... ilek.... takde pape la sket je...
Abang : Nanti abang pukul dia yea bu...
Ibu : Senyum dah tahu kalau anak dia emo.. memang camtu...

Senyap..... ibu pun lega kemarahan abang dah reda....

Abang : Ibu.. kalau kita makan apa jadi kecik??
Ibu : Ha?? apa abang???
Abang : Kita kalau jadi kecik makan apa???
Ibu : OoOOo kalau kita makan gula-gula banyak.. makan ice-cream banyak... kita jadi kecik la... kita kena makan nasi... minum susu banyak.. baru la besar....
Abang : OOOoOOo kalau macamtu lepas abang jadi raksase pukul guruh abang makan la gula-gula banyak.. ice-cream.. jadi abang jadi kecik balik
Ibu : Haaa??? Hahahahaahahahahahhaha
Abang : Kenapa ibu ketawakan abang??
Ibu : Ahahahah abang nie kelakar la... ibu ingat pasal guruh dah abis... rupanya ada sambungan...

Balik rumah bila yayah balik ibu citer pada yayah... yayah pun gelakkan abang jugak... yayah kata... Iyalah ibu kalau abang tak jadi kecik balik.. camne abang nak jadi anak yayah & ibu kan??? macam mana nak peluk ibu?? yayah & ibu pun ketawa.....
abang?? sengeh je sambil tepuk dahi bila yayah tau apa yang abang pikirkan.... ehehehehe


Gaya terbaru abang.... masa nie nak gie umah mbak... ibu kata gini pada abang... "Huhhh mandi tidak bergaya lebih... sibuk nak pakai seluar jeans.. t-shirt .. kasut semua..."
eheheheh mesti la kena bergaya kan... abang kan dah besar...

Monday, April 11, 2011

Berhibur Bersama Ibu

28 aribulan yang lepas, ibu amik cuti sehari sebelum buat 'dental surgery'. Ibu pun bawak la tempat wajib kami.. mana lagi kalau tak Jusco... sambil tu ibu boleh beli barangan dapur & lauk untuk seminggu.. memandangkan ibu akan bercuti seminggu selepas wat surgery.. ibu cabut 3 batang gigi.. 2 surgery.. 1 cabut biasa... sehari selepas surgery gusi ibu bengkak... pipi ibu jadi besar.. mujur ibu dah pesan awal-awal ngan abang.. jangan pukul atau cubit.. ehehe abang kesian kat ibu.. cuma pegang aje... sambil tiup... ehehehhee tapi itupun ibu dah menjerit.. apa la ibu nie abang pegang sikit je... Pow ibu main car kat Jusco... Muka gembira.. sebab abang dah naik 2nd round... ibu sms kat mak tam.. dia kata kalau tak nak turun lepas 2nd round.. akan jadi kejadian yang sama masa digenting.. mihahahha tak la ibu abang dah besar.. abang dah baik.. :D Lepas main... jalan-jalan & membeli belah... ibu tanya abang.. lapar tak?? abang nak makan apa?? abang apa lagi pilihannya ialah KFC... ibu minum air je... sebab ibu dah kenyang.. abang yang makan nasi + ayam KFC seketul + 2 botol air nutrigen... air coke?? ibu punya.. saya dilarang keras untuk minum!! Terbonjol-bonjol pipi abang makan.. ehehehhehe

Ayam dah selesai... tinggal nasi sket lagi... huhhh betul2 nak besar macam ibu & yayah nie... ehehhe mekacih ibu bawak abang jalan-jalan.. balik rumah mata pun layu... yayah balik tengok abang dah zzzzz diawan biru... bangun dari tido.. apalagi agenda wajib dipetang hari la.. main basikal ngan kakak-kakak... kalau kakak takde abang main basikal didepan rumah aje... janji dapat main... ehehehhehe