Tuesday, December 30, 2008

Koleksi Aniq Disember 2008

Antara gambar-gambar terbaru saya....

Saya menyelit kat tengah.. sambil aim kek man igaa... ehehhehe

Aksi terbang... ibu ngan ayah tertanya-tanya mana saya dapat aksi terbang atas basikal...

Muka baru bangun tido... ehehhehe masa nie lum potong rambut lagi..

Pakai mask.. eheheh kelakar je bila pakai mask automatik mulut nak buat cenggitu... nape yea?

B'day Kak Iman

25 aribulan aritu saya balik JB.. ada majlis b'day May (Kak Iman) ngan Deda (Kak Eda)... ehehe nie la antara koleksi gambar masa majlis berlansung...May yang ke-3 taun.. Deda plak yang ke-18... Tema majlis.. Hitam/Pink/Merah...

Kek b'day may.. ada 3 sebenarnya tapi keluarkan 2 aje.. kek tu ada raksase kecik.. satu lagi man iga(Ultraman Tiga)
May potong kek ngan Deda...
Antara kawan-kawan May n kawan-kawan Deda yang ada aritu..

Nyum.. nyum nyummm
May n Family... Makcik.. Iyaa(Alia)..May n Ayah(Pakcik)

Bergambar ngan atok....
Iyaa.. ngan maktih... ehehehehhe comel tak iyaa???


B'day Girl.. May!!

Tuesday, December 23, 2008

Saya Dah 18 Bulan

Saya dah 18 bulan?? eheh aritu ibu cakap kejap aje aniq dah besar yea?? dah jadi lawan gaduh ibu?? eheheh saya selalu gaduh ngan ibu.. sian ibu.. abis saya suka buat ngan nak apa yang ibu larang.. kekadang sampai ibu ilang sabar... yayah pun sama..
Ibu kata saya sejak balik dari JB dua minggu ari makin pot pet..pot pet.. eheheh asik membebel je ibu marah saya... eheheh apa la ibu nie orang cakap ngan ibu.. ibu tak paham.. ibu kata saya bebel... sekarang nie saya suka tengok citer nonan(conan), maannnn igaaa (ultraman tiga) kalau pagi2 mesti la citer kegemaran saya didooo (loop di doo) pastu cam biasa la pantang dengar lagu yang best sket mula la saya buat aksi menari saya...
2 minggu lepas saya dah buat angkara sampai ibu pun tak terkata apa.. saya main hp ibu... nak tepon atok.. saya pegang hp ibu.. ngah call atok.. dengar je suara atok.. terus terpadam hp ibu... eheh hp ibu dah bengong saya kejakan.. sejak saya umur 5 bulan saya dah kejakan hp ibu ..abis hp ibu bercalar2 tapi lama gak hp ibu bertahan sampai la umur saya 18 bulan eheheheh dah biasa hp ibu terpadam sendiri sebab bateri.. ibu pun cuba la caj.. tak bleh on gak.. ibu cuba tukar bateri pun sama... tamat la riwayat hp ibu... eheheh ibu hanya mampu geleng kepala tak terkata apa dah.... masa tu ari jumaat ibu jaga saya sebab saya demam... yayah call banyak kali tak dapat bila balik yayah masuk je ibu dah ngadu angkara saya.. ehehehe saya biasa la wat dek n muka tak bersalah... bukan salah saya bu tapi hp ibu yang buruk... hehehe cover diri sendiri.. nasib ibu tak ngamuk.. kalau ibu ngamuk kalah datuk harimau...
esoknya ibu beli hp baru.. ibu bagi saya hp lama ibu... saya tak mau.. saya nak hp baru gak... bila ibu bg hp lama ngan selamba saya kata " dah kocak" "bu.. buuu dah kocak...." ibu hanya mampu jawab "iyalah... pandai anak ibu... nak hp baru yea??" ahahahah baik tak saya??? bukan senang ibu nak beli hp baru kan?? kan?? kan?? gambar terbaru saya?? emm tunggguuuuu!.. tunggu masa b'day party kak iman kat JB..

Friday, November 28, 2008

Appy B'day Yayah

Appy bday to yayah...
Appy bday to yayah...
Appy bday to yaaaa yyyah...
Appy bday to you...
Semoga dipanjangkan umur dimurahkan rezeki boleh belanja aniq ngan ibu selalu!!

Thursday, November 13, 2008

Birthday Party Min

Ujung minggu lepas.. ari ahad 09 Nov 2008.. saya .. yayah n ibu.. gie Mc Donald Tmn Equine.. sambut birthday Kak Min.. anak untie Melor kawan opis yayah... best tau... kat bawah nie antara gambar-gambar semasa party berlangsung... ibu ngan yayah saya kata saya nakal buat majlis orang macam majlis sendiri.. kenapa?? eheheh nanti saya dedahkan rahsianya.... Inilah Kak Min.. cantik tak kek dia?? kek tu nyaris-nyaris saya jatuhkan.. yayah sempat tangkap saya.. kalau tidak.. tak sempat semua orang amik gambar kek nie.. ehehehhehehe
Nampak tak Kak Min ada kepak Butterfly?? eheheh saya tarik kepak Butterfly Kak Min.. huhhh selamat nasib tak tercabut... ehehhe sorry Kak Min!!!
Saya ngan muka tak malu.. majlis belum mula saya dah makan fries dulu.. hampir separuh saya makan.. ehehhehe
Emmm dap.. dap...
Main bola beracun... ehehhe aniq kalah.. Kak Min yang menang...

Menari... eheheh saya biasa la pantang dengar lagu asik nak bergoyang aje.. kebetulan masa party uncle tu bukak lagu Chicken Dance.. lagu kegemaran saya apalagi... bergoyang sakan la saya.. menari ala-ala Pak Maun kata ayah.. ehehhehehehNie satu lagi angkara saya.. saya suka dengki kat Fasissa... eheheheh ibu sampai kata "emm apa la yang aniq dengki sangat ngan farissa nie?? tarik baju la asik kacau farissa je".. eheheh alaa ibu kacau aweks cun sekali sekala takkan salah buuu... ehehhehehe Sorry Farissa muahhh opsssss

Tuesday, November 4, 2008

Rambutku!!

Semalam yayah bawak saya gunting rambut... nielah stail rambut baru saya... ahahha yayah kata baru la stail boy... eheheh yayah bengang sebab kalau orang jumpa saya ada yang ingat saya girl... eheheh

Gaya mannnn(ultraman).. ehehhehehe

Aksi Menonton TV Lagi

Aksi-aksi saya masa menonton TV....
Masa nie ibu suruh saya senyum... nie la aksi saya kalau ibu suruh senyum....
Chewahhh senyum tapi menjeling...
Tengok TV.. tapi bila ibu suruh senyum nie la jadinya... ehehheheh
Tengok TV.. tengok jugak tapi ajak kena ada sama.. ehehheheh

Bajakku!!

Aceh yayah!!.. yayah gie perlis belikan saya ajak(bajak) besar... sebagai upah kena tinggal 4 ari ngan ibu... huuuhhhhhh ajakkkkkkk... kenderaan yang paling saya suka.... Ada satu aritu yayah bawak saya pergi cyberjaya kebetulan saya jumpa bajak tengah angkut tanah masuk dalam lori.. yayah berhenti tepi jalan suruh saya tengok.. sampai terjerit-jerit saya panggil bajak tau... uncle yang bawak bajak tu panggil saya ajak naik bajak.. tapi ibu ngan yayah tak sporting la.. tak bagi saya naik bajak.. eheheheh Nie bukan aksi saya gigit bajak tau.. tapi saya sayang kat bajak yang yayah belikan.... ayang ajakkk .. saya seronok sungguh main bajak yang yayah bagi.. saya naik atas bajak... main angkat keta.. macam-macam aksi bajak nie boleh buat tau!! ehehhehe

Sunday, November 2, 2008

Wajah Keletihan

Ari sabtu lepas saya ngan bu gie KL naik tetapi (eheheh LRT) saya jalan-jalan ngan bu sebagai upah supaya saya tak ngamuk-ngamuk n menangis sebab nak yayah..yayah gie perlis dari ari rabu... saya takde kawan jadi saya ngamuk-ngamuk la.. sebagai upah jangan ngamuk-ngamuk.. tapi ibu saya dera suruh jalan & main sampai kepenatan... saya gie teman ibu amik baju... lepas tu ibu teman saya plak main kat sogo.. seronok tau nailk tetapi sampai saya jerit-jerit n lompat-lompat... ibu apa lagi sengeh cam kerang busuk la bila orang tengok saya... ibu kata eiii rasa nak sorok dalam baju aniq.... ehehehheh nielah wajah keletihan saya setelah balik ke rumah.. baru masuk kereta saya dah tido sampai la ke rumah.. masuk rumah ibu dukung pun saya tak sedar saya tido dari pukul 2.30 ptg sampai pukul 6 ptg..
huhhh penat sungguh sampai tercopong mulut.. opsss nasib lalat tak masuk.. ehehhehehe

Friday, October 10, 2008

Sampai menjilat tangan

Ari rabu aritu bu masak mee goreng ... saya makan mee .. sedapnya.. yayah kata.. nie bukan menjilat jari nie.. menjilat tangan.. eheheh kerana seronok makan mee.. malamnya saya muntah-muntah sampai 4 kali... ibu plak sebu perut... esoknya saya.. bubu.. ngan yayah.. terlentang kat rumah.. ibu sakit perut.. n penin pala.. ayah penin pala.. sebab saya muntah 4 kali malam tu.. sampai yayah n bubu tak boleh tido... yayah bawa saya ngan bu gie jumpa doc.. doc kata kami berdua keracunan makanan.. eheheh rupa-rupanya kami berdua alah mee kuning..ayah ok ajee... ibu kata mee kuning malam tu memang rasa kapur sket.. kapur dia kuat... sian saya ngan bu... nie la video saya makan dengan seronoknya.. ehehehehe

Raya 2008

Selamat ari aya... ehehe nie la koleksi gambar raya taun nie.. ibu kata taun nie susah nak dapat pose aniq sebab aniq asik berlari aje... ehehhehe (baiknya saya!!!)
Pak Aji kemetot ehehheh..
Saya.. yayah n buu.. eheheh tema hijau taun nie.. sampai langsir mama pun warna hijau.. eheheh
Kopiah pakaji dah ilang.. eheheh dah malas nak pakai la buu rimas... gambar saya n buu... encem tak saya pakai baju melayu?? ehehehe
Satu-satunya gambar full saya masa raya aritu penat ibu panggil suh tengok kamera tapi saya lagi best main grill mama.. ehehhe
Gambar atok.. mama.. ayah long ngan baby... eehheh saya tak pandai panggil alia.. saya panggil dia baby...
Gambar semua... keluarga ayahuda ngan ayahngah takde taun nie... ayahuda lambat sampai.. ayahngah plak beraya umah sebelah makngah.. eheheh ayah saya?? dia yang amik gambar.. sebab tu takde...
Semua nie makcik-makcik saya... bergambar ngan atok... makcik.. bu... atam.. atih.. mama.. n atok...
Keluarga mama...yang kecik baju merah tu bukan tau.. tu may.. anak makcik.. cibuk je ikut mama
Ini pulak keluarga makcik... may.. makcik.. pakcik dan alia.. ehehhe baby aa... saya suka kacau baby sebab dia cute.... ibu ngan makcik kata.. saya gatai... eheheheh ala buu cium sket pun tak boleh ke???

Sekitar Raya 2008

Saya dan maktih... yayah penat la posing susu saya mana?? Hauh(haus) laaa...
Dada(Kak Eda).. ngan mayMay(Kak Iman) & Makcik
Setelah penat beraya saya merempit.. alamak tapi malu la moto warna pink... ehehe nie bukan moto saya.. moto may pinjam jap wat merempit!!

Apa nie buu orang nak tengok katun kacau la panggil-panggil plak...
Tengah khusyuk tengok katun ngan kak iman sampai bu amik gambar pun tak sedar.. ehehe ngah tengok katun fireman sam...