Wednesday, September 28, 2011

Jejaka Perasan....

Semalam masa abang tunggu ibu beli barang kat Jusco.. ibu pantang berpeluang ke Jusco.. kalau kata 5 minit.. makan masa 15 minit.. penat abang menunggu.. apa yang dibelek pun abang tak tau... ehehehehhehe
Lepas yayah sms ibu kata kami dah tunggu kat luar... abang dan yayah pun berjalan-jalan... yayah dukung abang atas bahu sambil tu abang meninjau la sana & sini... sekali abang terpandang seorang kakak...

Abang : Yayah.. ada kakak cantik la...
Yayah : Mana???...
Abang : Tu.....
Yayah pun menjengah ternampak seorang kakak sedang duduk ditepi jalan dicelah kereta-kereta yang parking...
Abang pun berjalan menuju ke arah kakak tadi.. tapi bertentangan jalan...dan abang pun duduk..
Yayah : Abang kenapa duduk sini??
Abang : Iyalah ada kakak cantik tu...
Yayah : Kenapa plak??
Abang : Iyalah nanti kakak tu tengok abang... abang kan handsome...

Yayah pun tengok kearah kakak tadi... kakak tu tersenyum... Bila ibu sampai yayah pun citer ngan ibu... ibu punya gelakkan abang... ibu kata huhhhh perasan!!!... mihahahhaha

Abang selalu cakap ngan ibu... Anak ibu pandaikan?? Anak ibu handsome kan??? Selalunya ibu akan memberi reaksi tercekik atau nak terpengsan.. huhuhuh tak sporting la ibu nie... :D
Gambar raya abang belum diupload.. angkara ibu asik lupa nak amik.. huhuuh

Sunday, September 11, 2011

My First Pet

Alololololo... abang dah ada pet sekarang... nama dia Tuck... teka apa dia??? ahahhaha

kalau kat Wonder Pets... Tuck ialah turtle... abang plak bela tortoise... ibu belikan untuk abang masa raya di Muar aritu... ibu bukan beli untuk abang sorang saja... ibu belikan abang, Kak Iman & Adik Aliya sekali.. untuk adil & saksama... semua sama... tortoise sorang 1.. bekas masing-masing sampaikan bilangan batu dalam bekas pun sama... kalau tak perang bakal berlaku kata ibu...
Abang & kak Iman.. adik Aliya plak masih tido keletihan beraya...

Friday, September 9, 2011

Bila Abang & Adik Bergabung....

Wahhh dah raya tapi abang belum ucapkan Selamat Ari Raya.. kepada kawan-kawan abang.. untie-untie & uncle-uncle.... Maaf salah silap abang yea. Nak datang raya rumah abang meh la.. tapi telefon ibu atau yayah dulu... ehehhehe
Gambar raya abang ada dalam external yayah ibu lupa nak amik... seperti taun lepas.. gambar raya taun nie menumpang kamera lagi.. angkara ibu ngan yayah lupa beli bateri... ahahah
Masa raya kat JB... adik Aliya ada ikut abang beraya ke rumah Nek Ton, Nek Yam & Tok Abah... sebelum balik ke rumah bajak, yayah ajak la ibu & abang gie rumah Tok Abah & Nek Yam sebab dah lama ibu & yayah tak jumpa derang dan uncle Apit... masa nak gie tu adik Aliya sibuk nak ikut dia kata dia nak ikut abang balik umah bajak... ibu kata mengelak dari dia menangis takpe la bawak lepas tu balik semula rumah atok hantar adik Aliya. Dalam perjalanan ke rumah Tok Abah & Nek Yam..
Adik Aliya : Ada bulan la... jauh kat angkasa lepas.... Nasib tak terlepas...
Ibu : Ahahahhahaha dengar tak yayah??
Yayah : Apa??
Ibu : Adik kata bulan kat angkasa lepas.. nasib tak terlepas...
Yayah : Ahahahhahaha
Abang Aniq : Kat angkasa lepas tu ada bintang... ada bulan.. ada raksase...tau..
Adik Aliya : A'a raksase tu pun makan bulan...
Ibu & Yayah : Ha?? Ahahahahahhaa
Ibu : Aduhai... camne la kalau berdua nie adik beradik... setiap kali naik keta... ada yang yayah & ibu keluar dia berdua nie kat dalam...
Yayah : Aduhai adik nie ingat cookies ke kena makan jadi gitu..

Kenapa kena makan??? sebab masa malam tu bukan bulan penuh.... belum lagi kes dalam kereta abang & adik berebut siapa nak duduk ngan ibu... adik Aliya memang manja ngan yayah & ibu... tapi sebelum-sebelum nie takde la nak ikut yayah & ibu kemana-mana.. tapi kali nie lain... nak ikut je ibu & yayah.. membuatkan abang jeles... huhuhuhu