Monday, March 23, 2009

1st Putrajaya International Hot Air Ballon

Semalam petang saya.. bu ngan yayah gie tengok belon... ehehe ari sabtu tghari saya dah sampai tapi belon takde jadi jalan2 ajelah.. tupun masa nak balik saya dah nangis tak mau balik eheheheh sekarang dah pandai protes ibu kata... okeh nie antara gambar2 nye.. ibu janji jumpa ngan kawan2 ibu sekali.. ada bby adam.. abang amir .. abang aae.. bby zara...

Tuesday, March 17, 2009

Besar Ke Saya???

Ramai kawan-kawan ibu kata saya besar tak nampak cam umur 1 taun 9 bulan.. yeke??
Ibu suruh saya senyum.. tapi saya suka buat aksi....konon2 nak jatuh ... + malu-malu cat ehehehheeh

Emosi : Excited...Frust...

Aksi saya menyusun.. ibu kata saya kurang sabar... ehehhehe kalau bina tak jadi saya frust dan runtuhkan semua.. (lihat mimik muka frust) eheheheh tapi bila ok excited melampau....

Thursday, March 12, 2009

Award

Award nie saya dapat dari untie Adda.. Tq Untie...


Dengan ini aniq nak bagi award ini kepada

  1. Untie Aida...
  2. Untie Yanti...
  3. Untie Michie/Ijan
  4. Untie Mas
  5. Untie June/ Amsyar

eheheh sila amik award ini yea...

Cerita Pindah Rumah

Dah lama saya pindah rumah.. saya sekarang dah duduk umah baru.. kat Taman Lestari Putra... ibu kata kami kena pindah sebab tuan rumah nak rumah tu balik.. huhhhh tak dapat la jumpa Cat mulut bising pagi2... ada sekor Cat nie warna dia kuning.. ari2 datang umah saya mtak makanan ngan ibu.. dah la tu bising je.. ibu ngan yayah panggil si kuning mulut terabak.. ehehehe saya lupa mtak ibu snap gambar dia... dia warna kuning belang2 ekor kontot.. kalau kami balik aje kalau dia ada dekat2 rumah mesti kejar.. mintak ibu makanan.. ehehehe apa la cat nie malas cari makan.. mtak ibu... biasanya ibu ada bekalan frieskies untuk dia... ibu beli tiap2 bulan tau.. sebab tu dia ari2 datang.. eheheheeh
Citer pasal umah baru nie.. saya pindah umah baru 28 aribulan feb aritu.. tapi saya tak tolong pape la sebab ibu hantar saya tinggal ngan bibik kat umah nenek.. ibu kata nanti satu apa pun ibu tak boleh buat.. sebab saya rajin.. kalau ibu kemas masuk kotak.. saya keluarkan balik susun.. atau saya keluarkan.. saya masukkan mainan saya.. ahahah mana tak ibu jadi singa kan?? saya rajin sangat tolong ibu... pagi2 sabtu 28 aribulan tu lepas ibu upah saya tengok bajak(traktor)..ngan bawak gie sarapan pagi kat acca(mamak) ibu hantar umah nenek.. jadi saya tinggal la ngan bibik.. sampai malam.. sebab uncle bebet(lebet.. panggilan untuk kawan ayah depan rumah lama) n d geng nak tolong angkat barang tapi lewat petang atau malam baru angkut.. sebab ada yang keja aritu... saya plak kena hantar dari pagi sebab ibu ngan yayah lum pack barang lagik.. malam kul 11 setelah selesai semua urusan yayah ngan acap jemput saya kat umah nenek.. masa tu saya dah zzzz... balik2 umah saya tanya ibu... "buuu ibi ana??(tv mana?)" ibu jawab "dah ilang"..... pastu saya masuk bilik " ilam ana???"(tilam mana?) ibu jawab "dah ilang" saya pergi semua tempat umah dah kosong barang2 dah takde.. last2 saya baring je kat tilam kecik.. sambil terkebil2... lepas yayah amik barang apa yg patut.. yayah kata "jom!" saya pun ikut la.. yayah ajak gie umah achik aritu.. yang saya jumpa 2 kali.. dia bg saya main car kecik... saya masuk umah tu ada banyak barang.. aritu masa saya pegi kosong aje... ibu pun ajak naik atas.. ibu kata ibu dah letih nie jom naik..naik atas saya jumpa tilam kesayangan saya...ibu suruh saya tunggu ngan yayah.. ibu nak andi(mandi) lepas ibu andi.. ibu nak makan nasi... masa tu dah pukul 12++am.. ibu kata ibu lapar seharian tak makan.. penat mengemas... ehehe apalagik saya nampak ibu nyum2 saya pun tumpang sekaki la... lepas makan ibu ajak tido.. ibu kata "Jom tido ibu dah letih nie" saya pun nangis.. ajak yayah balik.. "yayah jom alik" yayah kata "Nak balik mana?? nie kan umah kita.. dah tido yea" saya pun terkebil2 last2 terlelap.. bangun pagi saya tengok suasana rumah lain je terus kejut ibu... lepas kejut ibu saya nampak plastik makanan semalam terus mtak nasi... bila saya dah mtak nasi kena la yayah ngan ibu bawak saya gie makan.. saya makan nasi lemak telur kat mamak.. lepas tu kitaorang balik umah.. saya masih tak selesa ngan umah baru asik nak menangis aje.. ada je tak kena.. ibu ngan yayah plak kemas umah... dah kemas semua keluarkan saya punya buai.. saya pun tido... bangun dari tido tengok2 ada tv "Ehhh yayah ibii ada!" apa lagik ibu ngan yayah bantai gelakkan saya la... lepas tu terus mood saya ok.. iyalah bila saya tgk keliling ibu dah siap kemas sket2.. ada ibi.. ada car.. ada sofa.. ada ilam.. jadi saya tau la ini rumah baru saya....
Sebahagian barang2 yang ada dalam rumah saya... "rupanya banyak gak barang kita" tu kata ibu bila dah abis kemas
Alamari kesayangan saya yang warna warni tu.. gambar bawah ada tilam warna pink tu.. tulah tilam ucuk saya... kalau tido takde tilam tu.. tido saya jadi tak lena.. ehehehehe
Bila tiba kat rumah baru.. saya ada aktiviti baru... aktiviti naik n turun tangga.. jadi terpaksa la yayah ngan ibu bermodal gate untuk keselamatan saya.. ehehe amap yayah.. amap buuu.. ayangggggg buu... ayanggg yayah....
Aktiviti memanjat tangga.. alhamduillah ibu dah pasang gate.. ada 2 tau satu atas satu lagi kat bawah.. eheheheh
Nielah rumah baru saya... nampak tak dimana saya?? eheheh saya suka sekarang nie saya boleh main kat luar.. ehehehehe

Wednesday, March 11, 2009

Saya Kembali..

Eheheh dah lama saya tak beraksi yea... ehehhe ibu ada amik gambar saya kat rumah baru tapi ibu tak sempat nak bagi kat saya untuk tunjuk kat sini... apa citer saya?? apa khabar saya???
Saya baik alhamduillah cuma sesema sket.. dah dekat 3 minggu tak ok2.. sampai naik bengal kepala saya.. bila bengal kepala mula la saya buat hal.. pastu mula la ibu pun jadi singa... bila ibu jadi singa.. saya jadi baik la.. eheheh sian ibu asik jadi singa sebab saya je...
emm sekarang nie ibu kata saya penakut. eheh nape?? ehehhe ada sekali tu saya.. ibu.. yayah ngan acap.. tengok citer Zombi Kampung Pisang... tah macam mana saya ngeri tengok zombi tu muka dia putih aje terus saya duduk diam2 atas pangku yayah.. bila yayah bangun saya terus peluk ibu plak.. dah la acap ketawakan saya sambil takut2kan saya zommbiiii.. zommbi.... bila citer tamat saya ok je.. pastu saya takutkan acap balik... "ommmbiiii ommbiiii... anttuuuuu" dengan gaya2 sampai gigil2 ... pastu aritu masa yayah ngah betulkan astro kat rumah baru.. saya ngah tengok citer apten oleh (Kapten Boleh) ngah sedap2 tengok sekali ada mumia.. apa lagi saya duduk atas kerusi sambil pandang dinding... pastu ada lagik mumia.. saya gie depan pintu.. pastu tengok mumia tu kejar orang saya pun lari pergi luar teman yayah n ibu betulkan astro.. terus ibu suh pakai kasut main kat luar... huhh lega mumia tak kejar... tapi ibu ngan yayah kan dia gelakkan saya sebab takut... ada sekali tu saya.. yayah n ibu keluar malam.. sampai satu kawasan lapang tu saya cakap ngan ibu "annntu" yayah pun jawab "ommmbi" sekali yayah kena marah ngan ibu sebab takutkan saya... ibu kata "Ibu tak suka aniq jadi penakut!" baik ibu saya cuba jadi budak berani "Aummmmm" ehehehe
Minggu lepas saya balik JB jumpa tok pah.. mama.. maktih.. makchik.. yayong(ayah long) ayah(pakcik) ngan Iman... bby alia pun ada... ibu ngan yayah bawak saya balik kampung sebab saya dah rindu ngan orang JB... mana tau saya rindu?? eheheh saya kalau dah rindu kat orang JB kalau call mesti tak mau letak.. nangis sampai berguling2.. eheheh apa la aniq nie malu kan?? kan ?? kan??