Thursday, December 16, 2010

Plastik abang tadi dimana????

Ibu abang pening... sebab abang tanya ibu
Abang : Ibu... plastik abang dimana? (sila baca ikut slang orang seberang yea)
Ibu: Apa abang aniq???
Abang : Plastik abang tadi dimana??
Ibu pun tergelak... kerana saya (ikut slang orang seberang) cakap begitu... ayat kenapa?? dimana?? siapa?? semua abang bakukan sebutannya...

Bukan abang tak boleh cakap seperti biasa... boleh.. cuma abang ajukkan mbak kinah saja... bila ibu dah jerit.. "Abang!!!!!!!!! cuba cakap elok-elok... abang pun kembali ke ayat asal
Abang : plastik abang kat mana bu?? tadi abang letak kat sini...
huhhuhu harukan dunia ibu.. angkara abang... amap ibu....

Abang suka cakap gini bila yayah atau ibu diam.. atau sedang mengaru kepala mencari sesuatu atau nampak pelik... abang akan cakap...
"Macam adaaaa masalahhhh ajeee"
ahahahah yayah yang selalu kena ngan abang.. dan semalam baru yayah tau mana abang dapat ayat tu.. yeaaa mana lagi kalau bukan dari CD Ultraman... huhuh abang la peminat tegar Ultraman... suruh la abang tengok berapa kali pun abang sanggup... sampai ibu dan yayah pun boleh hafal apa dialognya.. huhuhuhu.. nyanyi lagu Ultraman pun abang tau tau.. cakap aje lagu Ultraman apa?? Cosmos?? Taro??? Tiga?? eheheheh nanti bila ibu berkesempatan.. abang suruh ibu rakamkan aksi abang nyanyi lagu tersebut yea.. eheheheheh

Thursday, December 2, 2010

Pesanan Kepada Yayah

Kalau yayah nak kemana-mana tinggalkan abang ngan ibu.. ada je pesanan abang untuk yayah.. samada gula-gula ke mamee ke... minggu lepas ada pesanan untuk yayah... dari yayah mula bersiap sampai yayah naik kereta... inilah pesanannya....
Buat pesanan dengan penuh teliti supaya yayah tak salah beli...
video
Apa yang abang nak?? abang nak thomas.. macam abang tengok kat iklan...
Thomas yang ada lubang kecik...dengan angkut besar... dengan tren dia macam nie...
Bila rasa kurang selamat rasa-rasa yayah tak beli... abang pun nak ikut yayah la.. ehehheheheheh
Ayat perlu diulang berkali-kali supaya yayah tak lupa... tak sampai 15 minit yayah pergi abang dah tanya ibu.. "Ibu.. mana yayah nie lamanya tak balik-balik.." huhuhuhuhuhuhuhu

Wednesday, December 1, 2010

Ibu Kata Abang Dah Kecik

Ibu kata "Abang nie dah kecik la.. dah kurus sian ibu tengok.. ibu bangun awal ari2 untuk masakkan abang sekali abang sakit dalam masa 3 ari je dah kecik" huhuhuh ngan muka sedih ibu...
Ari khamis lepas balik dari rumah mbak.. ibu yang amik.. disebabkan semalamnya abang marahkan ibu bebelkan ibu sebab tak amik abang... ibu MC seminggu gara-gara sakit mata dapat dari saya huhuhuh amap ibu...
Masa dalam perjalanan balik abang ngadu ngan ibu.. abang sakit perut bila ibu tanya makan apa?.. abang jawab la gini "Kat rumah mbak kinah abang makan nasi banyak.. banyak.. banyak..."
Ibu pun bebelkan abang.. ibu kata kita tak boleh makan banyak-banyak kan perut dah sakit.. kena makan sikit-sikit je kalau dah burp... kena berhenti...
Bila dah tiba rumah macam biasa la abang minta susu.. abang kat rumah mbak tak minum susu... kat rumah je minum... abis je minum susu.. terus abang termuntah keluar segala susu ngan nasi.. ibu kata nasi nie abang tak kunyah ke semua seketul2 lagi.. ehehhehehe
Abang kat rumah mbak makan nasi ngan sup yang ibu masak.. abang tak makan lain.. tapi abang makan banyak-banyak la.. huhuhuh
Ari jumaat mula la episod.. abang muntah-muntah & sakit perut melampau... sampai tertonggeng2.. ibu tolong sapukan minyak ngan bagi makan ubat.. 1 hari abang tak bangun dan main-main.. abang rasa letih sungguh.. sambil baring tengok tv.. tetiba aje abang dah tido.. pastu bangun lagi tengok tv.. pastu tertido lagi... ibu masakkan abang telur pun abang tak makan .. semua abang tak mau.. susu pun tak mau.. sebab apa saja yang abang makan akan keluar balik... Ari Sabtu baru ok sket.. abang dah makan & minum susu tapi sikit la.. tapi abang dah boleh main-main.. ibu kata huhhhh bersepah rumah arini berbanding semalam.. ehehhehehe
Ari Ahad.. huhuuh ari jadi yayah la.. pagi-pagi abang dah makan kek..Happy Birthday Yayah!! arini masa dalam perjalanan ke kajang amik barang ibu.. abang kena sakit perut lagi.. yayah singgah Shell dah abang be**k... lama.. dah sudah tu baru lega.. tapi abang dah tergolek aje la.. lepas ke kajang ke rawang rumah ayahuda.. dah lama abang tak jumpa ayahuda.. kak qelah, along gigi besi.. angah & mak li... sampai je rumah ayahuda... abang muntah lagi .. dan lagi.. sampai kena kat ayahuda... masa ayahuda dukung abang.. amap ayahuda.... kat rumah ayahuda abang sakit perut lagi . dan muntah sampai ibu bawak abang ke klinik yang kakak qelah biasa pergi kakak qelah temankan abang... ayahuda.. diam aje.. ibu kata ayahuda risaukan abang... sian ayahuda...
lepas tido.. makan ubat baru la lega sket.. malam tu abang balik rumah dan tido sampai pagi... ari isnin ibu terpaksa sambung cuti untuk jaga abang.. pagi-pagi lagi abang dah muntah... tapi tak seteruk ari sebelum la.. dan abang dah boleh makan...alhamduillah abang dah sihat... tapi tengok la abang sekarang... ibu kata kurusnya abang.. iyeke???
Nie gambar minggu sebelum abang kena muntah-muntah.. baru ok sakit mata...
Nie gambar terbaru abang pagi semalam sebelum pergi rumah mbak kinah... kurus ke???


Thursday, November 18, 2010

Abang Sakit Mata

Minggu lepas ari selasa balik dari rumah Mbak Kinah, mata abang merah... ibu kata alamak kena gak ingat selamat.. eheheh berjangkit dari Anchap kot... sebab kalau jangkit dari Iman.. mesti balik dari JB 2 minggu lepas dah kena.. berjangkit dari Anchap sebab.. Anchap baru kena ari sabtu aritu.. Abang Aniq ada main ngan Anchap sabtu lepas.. huhuhuh
Rabu pagi ibu tak gie kerja antar saya ke An-Nur.. ibu kata ngan yayah arap-arap dapat la MC.. cuti ibu dah diujung tanduk... tiba kat An-Nur ada lagi 15 orang.. tapi 15 orang punya giliran dah macam 30 orang.. slow je no tu bergerak.. abang apa lagi dah macam cacing kepanasan la bila dah lama menunggu.. kebetulan ada sorang kawan.. abang main ngan dia tepuk2 kurusi dan lari sana lari sini.. ibu marah abang sebab takut terlanggar orang dan tu kan hospital ramai orang sakit.. nanti lagi sakit orang-orang tu.. ehehhehe
Bila tiba giliran saya...
Ibu: Assalammualaikum doc..
Doc: Waalaikumsalam... Aqeef yea??
Ibu: Yea tapi panggil Aniq...
Doc: Ehh tapi nama Aqeef kan?? (Doc takut salah orang) ehehe
Ibu: Yea Aqeef Aniq...
Doc: Ok kenapa yea???
Ibu: Abang Doc tanya tu.. jawab cepat
Abang: Mata tertumpu pada lampu suluh.. antu lampu suluh
Ibu: Abang doc tanya tu jawab la...
Doc: Ohhhh saya dah nampak ada orang sakit mata yea?? mata merah??
Abang: Iya sakit mata...
Ibu: Abang cakap ngan Doc.. bangun tido tadi kenapa??
Abang: Tadi... masa abang bangun mata abang lekat.. tak boleh bukak..
Doc: Ohhhh mata abang lekat yea.. banyak taik mata tu... meh Doc check... (ambil lampu suluh)
Abang: Sengeh sambil nak amik
Ibu: Abang bagi Doc check dulu...
Doc: Pandang kiri.. pandang kanan.... atas.. bawah.. ok... merah.... nganga mulut doc check tekak.. ok.. tekak ok...
Abang: Nak amik lampu suluh
Ibu: Abang tanya doc dulu...
Abang: Boleh abang pinjam
Doc: Ok boleh tapi sakit mata tak boleh kena cahaya terang... abang kena pakai spek mata itam yea??
Abang diam aje....
Ibu: Abang... Doc kata abang kena pakai cermin mata...
Abang: Tapi... cermin mata abang dah patah.. yayah dah buang
Doc sengehhh
Ibu: Nanti kita beli la yang lain ok??
Doc: Abang pakai cermin mata itam yea??
Abang: Tak boleh nanti mata abang itammm
Doc ketawa (dalam ati mesti dia kata banyak songeh plak budak nie)
Ibu: Doc dia takut ulat... Kalau abang tak pakai cermin mata nanti mata abang keluar ulat...
Doc: Abang pakai cermin mata yea..
Abang: Tak mau
Doc: Abang pakai cermin mata.. kalau tak nanti mata abang keluar air banyakkkkk.. pastu ada ulat keluar...pakai yea?? Abang jangan main panas... jangan tengok TV lama-lama.. nanti air keluar banyak.. makan ubat yea..
Abang: okeh!!!
Ibu: ehehehehhe (dalam ati.. yeaa.. nasib takut ulat)
Lepas amik ubat, ibu ajak abang pergi kedai barangan baby.. beli cermin mata.. abang pilih cermin mata Ben 10... Abang pakai sepanjang masa.. dalam rumah bila ibu bising kata Doc tak bagi tengok TV lama-lama nanti tambah teruk.. abang pakai cermin mata sambil tengok TV.. ehehehehehhehe

Sebelum balik rumah ibu ajak singgah Wong Solo.. ibu nak minum air alpukat(Avacado)...abang plak makan nasi la.. lapar... ayat penyet ibu yang makan.. sebab ibu kata sakit mata tak boleh makan ayam dan telur.. huhuhuhu ibu ngelat.
Menunggu nasi abang sampai..
Pakai cermin mata tengok TV bila ibu bising-bising..
Akibat asik lari aje bila nak titik ubat mata.. ibu tangkap dan bedung saya guna selimut .. huhuuhu sedihnyaaa.. ubat mata tu pedihhh tau..
Jadi ulat pun sempat tengok TV..

Disebabkan mata abang sakit.. abang tak dapat pergi Birthday Party Kakak Qelah... pastu ibu cuti lama... Ari Ahad mata abang dah kurang merah... tapi bengkak la pulak.. Ibu bawak abang ke An-Nur lagi untuk sambung ubat...Jadi.. ibu cuti lagi sehingga Raya Haji... Abang,Ibu & Yayah beraya di Lep aja... asalnya nak beraya rumah ayahuda.. memandangkan mata abang masih sakit, ibu kata baik kita tak payah pergi rumah ayahuda.. nanti ayahuda plak yang kena pakai spek itam gie kerja ehehehhehehe

Tuesday, November 9, 2010

Deepavali - KL SOGO Starz Garden

Minggu lepas masa Deepavali, ibu ngan yayah bawak abang pergi jalan-jalan... ibu ngan yayah bawak abang naik tren pastu singgah SOGO syurga beli belah ibu ahahahha dulu masa ibu kerja JKR ari-ari mesti ada je nak membeli kat sini selalunya baju abang la.. ada je yang dia bawak balik... Sebelum sampai SOGO, ibu tanya abang.. "Kalau ibu tinggalkan abang ngan kakak pastu ada teman main-main abang ok tak??" Abang jawab.. "Tak nak abang nak tinggal ngan ibu, ibu jaga abang" Ibu kata ngan yayah.. abis la takde peluang.. tapi ibu kata nak cuba gak.. kot-kot abang ok... Tiba kat SOGO, ibu terus bawak abang ke tingkat 7, tempat dia nama KL SOGO Starz Garden sampai je sana kakak tu kata kena salah sorang teman melainkan 4 taun keatas... abang baru 3 taun.. jadi ibu pun cakap la ngan abang.. teman yayah beli barang dulu pastu kita datang balik.. apalagi abang tak mau la sebab ibu selalu tipukan abang kalau nanti tu biasanya tak dapat la.. disebabkan kesiankan abang dah beria nak main, kakak comel(comel tau kakak tu) tu kata ok abang boleh tinggal.. janji tak nangis... apalagi abang pun terus masuk kat tempat tu tanpa kisahkan ibu ngan yayah... yayah ngan ibu plak risaukan abang.. ibu kata yayah asik tanya aje ngan ibu orang tu ada call tak sebab takut abang nangis... selepas 2 jam yayah ngan ibu datang balik ajak abang balik... seperti yang dijangka oleh yayah kalau abang tak nangis.. jawapan dia tak mau balik la.. jadi ibu sambung lagi ... ibu ngan yayah gie makan pun abang tak mau ikut.. abang pesan air je ngan yayah... Jadi aritu abang berada kat tempat tu selama 4 jam lebih ahahahah lepas tu baru abang ajak balik tu pun bersyarat.. nak mainan ahahahah tulah ibu nak cuba lagi tinggalkan abang... kan dah kena... Ibu kata tempat tu dibuka selepas kejadian budak hilang di SOGO (Yin), bagi mengelak budak-budak bosan & tidak terkawal boleh la main kat situ RM 6 sejam.. macam-macam mainan ada... ibu citer ngan atok & mama, atok ngan mama bising takut saya ilang kat situ diculik orang, ibu kata tak perlu risau, masa nak serahkan abang ibu ada isi borang, no tel siap semua, ada amik gambar(tp masa saya tak ibu pun tak tau kenapa) dan dekat borang tu ada letak no pin, dimana semasa nak amik abang kena sebutkan no pin tersebut, kalau salah... mama kata tinggal situ ahahahahhahahahahha
Gambar KL SOGO Starz Garden
Sticker nama abang pakai semasa kat sana...
Main lego ngan abangAda ball banyak kat dalam tu...
Ceria selepas 4 1/2 jam main...Peace untuk atok... eheheh pintu belakang.. hanya 1 pintu je yang dia bukak, untuk keluar masuk belakang saya tu set permainan budak perempuan.. ehehehhehe
Makan lollipop dalam tren waktu balik.. upah setelah jadi good boy
yehaaa balik terus zzzzzzzzzzzzzz kepenatan bermain....

Tuesday, November 2, 2010

Aksi Kami

Lokasi kejadian : Lapangan Terbang Sultan Ismail, Senai, Johor
Tarikh : penghujung September 2010
Masa nie Kak Iman & Aliya nak antar abang balik naik flite ke KL.
Masuk je terminal berebut nak naik troli.... nak naik bertiga tak muat kena la amik 2 troli..
Lepas tu lari-lari sekitar terminal... penat dan baring.....Aliya bukan main seronok terbaring.. makcik dah tak larat nak marah.. ehehehehhehe sebab abang pun joint sama....
Masing-masing kepenatan... ehehheheheheh Kak Iman kata dia nak naik flite ke KL jumpa abang... abang tunggu yea Kak Iman....

Sunday, October 31, 2010

Jaga atok

Aritu 26 okt masa ibu amik saya dari umah mbak kinah, ibu mtak mbak pakaikan abang baju jalan, abang pun pelik kenapa?? ibu pun muka tegang aje.. bila tanya kita nak balik kampung ke?? ibu kata abang tunggu jela kita kemana nanti.. abang pun pelik mana la ibu nak bawak abang siap pakai encem2 nie.. selalu kalau gini pergi jalan atau balik kampung.. tapi arini ari selasa.. esok ibu kerja takkan la balik kampung kan?? masa dalam perjalanan ke suatu tempat tu sebab ibu tak beritau.. abang teka nak gie gaint baru... tapi dah lepas... pastu abang dah ngamuk2 la kan sebab tak sampai-sampai... lepas tu tiba la 1 tempat (LCCT) abang ingat ibu nak kena pergi kerja jauh-jauh.. jadi abang kata la abang nak ikut yayah pergi jalan giant.. makan ais krim.. siap ejek ibu lagik eheheh sekali bila ibu kata balik kampung terus bertukar.. ikut ibu plak.. bila ikut ibu ejek yayah la plak... yayah kata saya plastik!!...kenapa tetiba balik?? sebab atok masuk wad.. infection telinga.. sian atok...pagi 27 okt saya tinggal ngan maktih, kak iman dan aliya.. ibu pergi uruskan atok ngan makcik & mama...Nie gambar hari ke-2 atok kat wad, abang teman atok sampai tertido.. ehehehhe penjaga atok konon abang yang best tido tumpang katil atok....ari sebelum atok dah bising.. atok lum masuk toilet saya dah selamat melepaskan hajat... ahahahhahahah
Ari jumaat atok dah boleh keluar.. doc tahan wad sebab nak drip antibiotik supaya atok cepat sembuh... saya plak bergumbira balik kampung tinggal ngan maktih & makcik selama 5 ari.. eheheheh yahoooooooo....

Friday, October 15, 2010

Kembar???

Beberapa bulan yang lepas.. ibu ada letak gambar adik Alia kat facebook ibu.. ada kawan-kawan ibu ingat nie gambar abang dipakaikan baju kurung.. eheheheh ibu kata walaupun anak ibu jambu tak tergamak nak pakaikan baju kurung.. ehehehehInilah gambar yang ibu upload.... macam abang ke???

Ni gambar abang masa sebaya Alia... sama??
Disebabkan orang kata muka abang sama ngan adik Alia, yayah amik la gambar kami berdua dah ibu letak kat facebook.. ramai yang kata memang sama?? iyeke??
Ibu kata bagus la muka sama perangai pun sama.. cuma lain versi je versi lelaki n perempuan eheheh agak2 kalau adik abang perempuan sama camni tak?? aaahhahahah Raya baru nie mak busu ngan mak ngah saya datang beraya rumah mama.. terserempak ngan adik Alia... dia panggil ibu dan cakap... "Kak macam aniq.." Ahahahah sah2 la.. memang kembar kami berdua Minggu lepas masa ibu bawak abang ngan adik Alia gie kedai.. ada sorang makcik nie tegur ibu...makcik tu kata " Setaun 1 ke??" Ibu pun gelak.. Ibu kata " Ehh tak la anak saya yang besar tu.. yang nie anak buah" Makcik tu pun jawab "ooo ingat setaun 1 kalau setaun 1 macam nie letih la"
Ahahahaha paham kan kenapa makcik tu kata gitu.. tu baru dia tengok sekejap perangai kami berdua.. kalau lama??.. balik rumah ibu citer ngan atok.. ibu kata kalau betul setaun 1 macam nie.. ibu tinggal tulang.. ahahahhaha sian.. ibu tinggal tulang yea??

Tuesday, September 28, 2010

Menari ke nie???

video

cuba tengok menari ke nak berlawan nie??? ehehheheh

video
Ibu: Abang siapa yang ajar abang buat camnie?? Macam siapa??
Abang : Macam Shahir..
Ibu : Shahir ada camnie ke??
Abang : Ada laa...

Tuesday, September 21, 2010

Camni Nak Lari La..

Tarikh Kejadian: Semalam petang
Tempat Kejadian: Didalam kereta sepanjang perjalanan ke rumah

Selepas ibu amik saya dari rumah nenek... ibu nak singgah ke kedai.. saya kalau nak ke kedai biasala kan mesti nak ikut dalam pikiran macam-macam nak...

Saya : Abang nak ikut ibu...
Ibu : Ohhh bukan ibu yang turun tapi yayah
Saya : Yayah abang nak ikut...
Yayah : Ok..
Ibu : Kalau nak ikut yayah kena peluk yayah kuat-kuat...
Saya pun terus peluk leher yayah... selepas itu.. saya nampak ibu yang turun... perghhh terkena...

Saya : Ibu belikan abang lollipop yea
Ibu : Okeh... sambil sengeh sebab selamat kena belikan lollipop saje....

Nampak ibu keluar dari kedai...

Saya: Ibu belikan abang sugus???
Ibu : Ehhh tadi abang kata lollipop... nie sugus plak.. tapi lollipop pun takde ibu beli gula lain
Saya : Alaaa abang nak sugus....
Ibu : Okeh2 nanti tengok dalam plastik ada apa... sambil cari gula-gula dalam plastik
Saya : Ibu mana sugus abang??
Ibu : Nanti la... aaa nie dia...
Saya : Alaaa abang tak nak yang nie nak sugus... (tapi tangan amik semua n masukkan dalam poket)
Ibu : Tak nak??? tak nak takpe bagi kat yayah... Yayah nak kan??
Yayah : Yayah nak... ehhh nape masuk kocek plak dah penuh kanan masuk kiri... kata tak nak...
Saya sengeh je la... sambil bagi ibu gula-gula suh bukakkan..

Sambil makan gula-gula
Saya : Ibu.. nape tak belikan abang sugus???
Ibu : Tak ada.. kat kedai tu takde lollipop... takde sugus.. yang ada gula-gula nie aje...
Saya : Camni abang lari laa... (sambil moncongkan mulut n peluk tubuh)
Ibu & Yayah : Ahahahahhahahahhahahahha
Ibu : Nak lari?? lari la.. yayah berhenti bagi abang lari yayah
Yayah : Nanti jap.. kita cari dog suh abang lari ngan dog
Saya : tak.. tak tak... abang tak nak... (sambil peluk ibu)

Saya: Ibu abang tak nak balik.. jom kita jalan-jalan
Ibu : Alaa ibu nak balik nak tengok citer ibu Cinta Kirana...
Saya : Alaa abang nak jalan-jalan...
Ibu : Tak boleh
Saya : Camnie abang lari la... (sambil moncongkan mulut n peluk tubuh)
Ibu : Haaa yayah berhenti abang nak lari nie
Saya : ehehehehhe tak tak tak

Ibu : Abang makan apa tadi??
Saya : Abang makan nasi lemak pedass.. sedappppppp
Ibu : Fish sup yang ibu masak abang makan tak??
Saya : Tak.. abang tak makan....
Ibu : Camni tak kawan la.. ibu lari la...
Saya : Yayah berhenti!!!!
Ibu & Yayah : AHAHAHHAHAHHAHAHHA
Yayah : Haaa amik kena semula.. kan dah kena...
Ibu : Uwaaaaaaaa (gelak sampai keluar air mata) Aduhhhhhhh
Saya rileks dan membuat muka tak bersalah nak tinggalkan ibu tepi jalan...

Anak ibu la katakan.... ahahahahhahahahahaha

Wednesday, September 8, 2010

Selamat Hari Raya

Raya dah tak lama dah nie.. mungkin esok mungkin lusa... jadi abang aniq nak mintak maaf banyak2 kepada kawan-kawan kalau ada salah silap... iyelah abang kan budak 'baik' suka usik kawan kan... dan untuk untie-untie dan uncle-uncle pun abang aniq mintak maaf.. kalau terasa ati ke sakit ati ngan perangai abang aniq... terutama kalau abang aniq kacau anak untie-untie dan uncle-uncle... Raya nanti jemput la datang rumah abang... tapi selepas 19 aribulan la sebab ibu abang cuti panjang.. nak bagi peluang abang beraya sakan kat kampung.... segala salah silap harap diamapkan yea... untuk uncle ngan untie ati-ati ketika memandu... selamat berhari raya!!

Wednesday, September 1, 2010

Saya Tak Sihat

Sejak smalam abang kena sakit perut dan asik ke toilet aje... huhuh sampai merah punggung... bila nak beyak aje mula la abang buat muka... malam tadi ibu dah bawak abang jumpa Dr. Guna.. pagi nie abang cirit lagi dan ibu tengok ada darah sket.. terus ibu bawak abang ke An Nur... kat An Nur.. abang jadi budak baik.. duduk je diam-diam.. ibu pun pelik.. selalu tak dapat la abang nak duduk diam-diam... lepas check semua... Dr suh abang makan ubat.. kalau tak ok gak dia kata abang kena admit.. huhuhuhu abang tak nak.. abang janji abang rajin makan ubat yea....
Arini abang tak gie mbak kinah ibu jaga abang kat rumah... huhuhuh acih ibu....

Lena abang tido selepas kurang tido malam tadi....

Ubat-ubat yang abang kena abiskan....cayok-cayok... Doakan abang cepat sembuh yea.
Masa dapat ubat nie ada ubat lain.. ibu mintak ngan Dr... bekalan ubat.. ibu cakap ngan abang "abang banyaknya ubat camne abang nak makan nie??" Abang jawab " Takpe bu nanti abang boleh besar" eheheheheheh Ibu tepuk dahi.. kakak nurse plak gelakkan saya... Betul ke makan ubat boleh besar???

Tuesday, August 31, 2010

Ibu Dengki

Aritu ibu dengki abang... masa abang main ultraman ngan kapal terbang... jari abang terluka (sebab abang langgar-langgarkan kapal terbang tu.. ibu dah tegur tapi abang buat tak tau je)... pastu bila mintak ibu sapukan ubat.. ibu balut tangan abang camni
Padahal jari abang tu bergaris aje... abang kalau dah berbalut mesti la takut jadi baring aje.. sebab takut darah banyak....Ibu nie dengki ar...
(takut darah baring tengok ultraman ahahhahahahah )

Tuesday, August 10, 2010

Iklan.....

Aritu saya ngan ibu tengah tengok iklan oreo yang nie....

Abg Aniq : Ibu abang nak adik cam dia... (sambil tunjuk budak yang cute tu n ketawa haaa haaa)
Ibu : Ha???? abang nak adik camtu???
Abg Aniq : Iya abang nak adik cam dia....
Ibu : Ahahahahha kalau dapat cam dia.. abis la ibu... tinggal tulang.. tengok perangai dia cam abang aniq je... abis la ibu.....
Abg Aniq : (Sengeh) Boleh kan ibu kita amik dia???
Ibu : Ahahahahh kamu ingat senang?? Suka-suka je nak amik anak orang nanti ibu dia marah..
Abg Aniq : Alaa boleh je...


Tulah saya sekarang rasa suka je saya nak bawak balik.... jadi pada sesiapa yang ada anak cute.. berhati-hati ngan saya.. nanti saya bawak balik rumah... ahahhahahahahhahahahh

Friday, July 9, 2010

Abang Dah 3!!!

2 minggu lepas seperti yang ibu dah janji ngan saya pada 26 Jun 2010, ibu buatkan birthday party untuk saya ngan Adik Liya sekali... Adik Liya birthday dia 14 jun sama ngan Mak Tih saya 18 jun..Anchap berapa yea lupa la.. jadi ibu tempahkan kek untuk saya.. ibu kata kek besar... bila kek sampai.. wahh besar.. ada ultraman banyak.. Yayah kata segala atok nenek ultraman pun ada... ehehehhe mekacih Yayah mekasih Ibu... seperti biasa Ibu sediakan goodies bags & makanan untuk kawan-kawan saya... Majlis kali nie tema santai... color plak huhuhh color yang yayah anti... pink!!! yeahhh saya in pink.. eehheheheheh

Kek yang ibu order....siap ada tulisan entah apa makna tak taula Yayah yang buatkan... ada gambar saya ngan Adik Liya.. Mak Tih ngan Anchap... Kak Iman biasa la advanced 6 bulan birthday dia... ehehehhehehe
Menu aritu ada bihun goreng.. buah-buahan.. fries.. nugget ngan popcorn chicken..ada gak kuihSaya ngah mengira berapa banyak ultraman ngan Kak Iman
Lilin No. 2 untuk Adik Liya.. No. 3 untuk saya dan No. 5 untuk Kak Iman.... Ibu kata kek besar nak letak lilin banyak-banyak eheheheh.. tapi 1 la masalah yang timbul... ahahahah saya tak berhenti nak tiup lilin..... eheheheh
Acara potong kek... saya ngan Kak Iman sibuk tiup lilin dan potong kek.. Adik Liya terkeras cam patung aje kat tepi... Ibu suruh dia tiup lilin ke potong kek tetap terkeras... eheheheh
Makan time!!!!!Sebelum tu amik gambar dulu....Gambar bertiga... eheheh boleh jadi gambar kek taun depan nie.. kan ibu??? eheheheh
Makan ngan kawan-kawan... saya makan bihun ngan Abang rumah sebelah...Adik Liya yang comot... makan kek sampai gaun dia pun makan sama... Achik kata takpe bagi peluang ehehehehehhe
Selepas tu acara buka hadiah Ibu tak sempat snap gambar sebab mengamankan saya bertiga.. ahahahh apalagi bila dah mainan masing-masing berlainan mula la berebut... pedang & perisai sepatutnya hadiah saya jadi hadiah Kak Iman... Set Doktor yang sepatutnya jadi hadiah Adik Liya... jadi milik saya... nasib la Adik Liya good girl tak kisah pun dapat apa... ehehehe acih Adik Liya...

Saturday, June 19, 2010

Saya dah 3......

Umur saya dah 3 taun la.... Jumaat 18 Jun 2010 jam 8.38 malam genap la umur saya 3 taun... ibu kata ngan saya.... abang... abang dah 3 la.. ibu siap nyanyi happy birthday... ibu belikan kek 3 ngan lilin 3 batang... yayah plak belanja saya makan... Ibu kata abang tiup lilin kat kek kecik dulu yea.. minggu depan kita balik kampung kita potong kek besar... eheheheh bila ibu kata saya dah 3 taun.. saya tanya ibu plak... ibu dah berapa??? ibu jawab uwaa ibu 3 gak.. 31 eheheh mula la episod saya tanya yayah berapa?? atok berapa?? mama berapa?? kak iman berapa?? semua yang saya ingat saya tanya berapa... eheheheh hadiah ibu kata nanti kat jb masa buat majlis ngan alia.. alia pun sambut birthday gak.. birthday dia sama ngan maktih 14 jun... jadi ibu kata buat majlis sama-sama kat jb nanti.. kawan-kawan saya kat jb jom la datang umah mama sambut birthday saya.. alamat sms ibu yea....
Kek 3...1 untuk yayah.. 1 untuk ibu... 1 untuk saya!!
Bersungguh meniup lilin....
Tiup lilin lagi dan lagi.. dan lagi sampai la yayah pun tak larat nak nyalakan api...
Akhirnya bila saya dapat teh-o ais.. baru la saya berhenti nak meniup lilin....
Nasi dah sampai..sup pun dah sampai.... makan sama-sama... nasi tu 3/4 saya makan sampai kekenyangan yang melampau... sebelum tu saya dah makan cookies ibu beli 4 keping... eheheh ibu kata mbak kinah ngadu.. saya dah tak mau minum susu.. asik2.. nak nasi!!.. nak nasi!!!.. ibu kata takpe la janji abang nak makan.. dan ada minum susu... yang bestnya bila tak mau minum susu.. ibu belikan air ribena... ibu kata takut saya kurang air.. nanti nak meneran susah... ahahhahahaha

Saturday, June 12, 2010

Karate Kid

Wahh lama tak update ok mula dengan citer... saya kena tinggal ngan atok 4 ari 19-22 May angkara ibu ngan yayah gie honeymoon.. ahahah dia jalan-jalan tinggalkan saya.. derang gie sabah tapi kata kerja jauh-jauh.. mulanya saya percaya ingat ibu kerja jauh-jauh.. yayah kerja.. sekali ibu ngan yayah kantoi masa ari last call saya.. dua2 cakap ngan saya.. jadi saya tau la yayah ngan ibu jalan-jalan tinggal saya.. ibu tak bawak saya sebab dia kata nanti saya penat n mengamuk, ibu jalan banyak tempat.. ibu gie sabah... bila tengok gambar ibu ngan yayah mula la saya buat ayat.. kenapa ibu tak ajak abang?? kenapa tinggalkan abang??? ngan muka sedih ehehehe ibu ngan yayah kata nanti bila saya dah besar sket baru ibu ngan yayah bawak saya kesana lagi.. balik dari sana ibu belikan saya t-shirt merah gambar monkey... pantang nampak baju tu tak kira siang ke malam mesti saya nak pakai.. ehehehehe ibu kata kalau tau suka ibu beli banyak2 ahahahahaha dengki betul ibu...
Ok berbalik pada tajuk 'Karate Kid'.. smalam Jumaat 11/6/2010... untuk pertama kalinya ibu bawak saya tengok wayang... masa ibu ajak tu.. ibu kata jom ibu bawak tengok wayang... saya pun tanya la wayang tu apa bu?? ibu pun jawab.. wayang tu tv besar.. kita tengok citer Jackie Chan... saya memang suka tengok citer Jackie Chan.. tu yang ibu ngan yayah mengambil risiko membawa saya.. kenapa mengambil risiko?? ahahah sebab belum tentu saya bertahan sampai abis movie kan?? saya kan budak yang mana reti duduk diam.. melainkan citer tu benar2 menarik minat....
Antara aksi-aksi sebelum masuk...

Nielah aksi sebelum masuk.. aksi selepas menonton takde sebab ibu tak sempat amik.... Citer tu memang best.. saya sampai terpegun tengok dia berlawan... ibu ngan yayah tak percaya saya boleh tengok citer tu sampai abis.. tapi sebelum masuk tu sebab menunggu lama kan ada la trajedi... ibu kata gerai puaka.. ahah biasa la kat luar tu ada gerai jual mainan.. saya kan pantang nampak mainan mula la... bila dah melekat kat situ dan menangis2.. mula la ibu panggil benda tu berpuaka @ berhantu.. ahahahhahahaha
Dalam tu bila lampu tutup aje mula la mulut saya... Ibu kenapa tutup lampu?? ibu bsarnya bu?? ibu kenapa tu?? ibu kenapa dia?? mula la soalan-soalan cepu emas saya pada ibu.. sambil tu minum air... ibu sampai bebel.. asik2 minum aje.. nanti bocor.. ehehehe bila part2 yang memboringkan mula la saya ajak ibu balik... siap jerit suh tutup tv sebab nak balik ehehe ibu boleh gelakkan saya... bila scene aksi aje saya lupa la nak balik.. bila takde aksi... bu jom kita balik....
Abis tengok citer Karate Kid tu dekat pukul 11.. saya masih nak mencari gerai mainan tu... tapi dah pukul 10++ kan mestilah dah tutup tapi saya tak percaya.. mula la episod ibu nak tinggalkan saya kat IOI Mall... lepas tu makan kat Pelita... saya masih mood nak mengamuk2 lagi + saya pun dah ngantuk... tapi ibu ngan yayah buat tak kisah aje boleh sedap makan... saje je buat saya terliur dan makan sama... pastu ada ke yayah ngan ibu sengeh2 gelakkan saya la tu.. ahahahahaha lepas makan.. balik rumah.. saya pun zzz dengan nyenyaknya.... tapi sebelum tido saya dah tunjuk skill kat ibu... tumbuk bertubi2... eheheh terima kasih ibu ngan yayah sebab beri pengalaman baru buat saya menonton wayang.... ibu kata percubaan pertama berjaya.. ada kemungkinan nak bawak lagi.. bila tanya saya apa nak tengok wayang lagi tak?? saya jawab...ya abang nak tengok citer ultraman ngan transformer... ibu kata ha??? ultraman?? abang citer kat wayang bukan ikut suka-suka abang la... ahahhahahahaha