Wednesday, January 16, 2013

Serupa?

Ada yang kata rupa abang ngan adik sama.. beza warna kulit je betul ke??

Ibu kata perangai adik pun lebih kurang sama ngan abang cuma adik terlebih lasak.. huhuhuh iyalah masa abang dulu takde geng... adik sekarang geng ngan abang... abang selalu berkongsi mainan ngan adik tapi ada mainan tertentu yang adik tak boleh main.. contohnya lego abang sebab ada bahagian yang kecil-kecil takut adik tertelan sebab adik suka masukkan semua benda ke mulut...kalau abang main lego atau benda-benda yang kecil adik kacau.. abang larikan diri atau masuk dalam playpen adik.. eheheh adik plak yang duduk kat luar tengok abang main...
adik membuat cubaan mengacau abang main tab.. huhuuhuh 
main dalam playpen adik.. ehehehhehe

Tuesday, January 15, 2013

Perlumbaan Abang & Adik

Abang berlumba dengan adik masa ujung minggu aritu.. abang naik katak masa abang kecik.. adik plak jalan menggunakan walker 2 in 1 yang ibu belikan.. huhuhuhuh adik kalah abang menang.. Seharian abang berlumba ngan adik.. mula-mula adik tak pandai berdiri sendiri guna walker tu sebab walker tu kan bergerak adik takut-takut.. tapi setelah berlumba dan berlatih dengan abang.. adik dah boleh bangun berdiri sendiri guna walker.. tapi sian adik malam tu tak boleh tido sebab sakit badan ngan kaki.. kena ibu urutkan baru adik dapat tido.. tapi esoknya bangun pagi adik sambung lagi main..akhirnya yayah sorokkan walker tu supaya adik berhenti bermain.. risau adik tak boleh tido lagi.. ehehhehe