Wednesday, January 18, 2012

Alhamduillah

Dalam nanges dan tidak masa pergi sekolah.. dah masuk minggu ke-3 abang sekolah.. dan nak masuk bulan baru 2 minggu lagi... abang dah 6 ari tak nanges gie sekolah sejak minggu lepas ari rabu... minggu lepaskan abang ada citer abang nanges petang tu masa balik sekolah.. ibu tanya abang..

Ibu : Abang seronok tak sekolah?
Abang : Seronok.. sambil senyum sampai ke telinga
Ibu : Kalau seronok kenapa nangis??
Abang : Alaa ibu tu macam busuk aje..
Ibu : Ha?? ibu plak?? apa kaitan ngan abang nanges? (tapi ibu tau sebab abang rasa sedih/sayu sebenarnya bila ibu tinggalkan abang kat sekolah)
Abang : Saje...
Ibu : Kalau ibu busuk esok yayah la yang hantar ok??
Abang : OK.. yayah hantar abang tak nanges.. ibu hantar abang nanges...
Ibu : Gitu?? ok esok yayah antar...

Jadi ari Rabu 11 aribulan tu yayah yang hantar.. seperti yang abang janji abang tak nanges... masa yayah antar tu ada gak cakap ngan yayah abang tak mau gie sekolah sambil buat muka sedih.. tapi yayah tak layan abang.. terus ajak masuk kelas.. hahahah
Ari Khamis tu abang mintak ibu yang hantar.. ibu setuju dengan syarat abang takkan nanges masa gie sekolah... jadi sejak tulah abang tak nanges gie sekolah... sebab abang dah janji ngan ibu.. ibu kata kalau good boy ibu akan belikan hadiah.. huhuhuh seronok!!..
Arinie abang terjaga awal dari tido.. pukul 2 lebih.. dan mata abang tak mau tido sampai la ke pagi.. pukul 5.45 abang dah siap mandi n bersiap ke sekolah.. ahahha arinie abang buat sendiri semuanya.. mandi.. pakai baju sekolah sendiri.. ibu senyum je tengok gelagat abang yang tak sabar nak ke sekolah.. siap bawak bekal oreo ice-cream lagi ngan bekalan seperti selalu susu strawberry sekotak.... tiba kat sekolah ibu beritau kat Cikgu Mas dan Cikgu Milah yang abang bangun awal sangat jadi ada kemungkinan abang tertido atas meja.. ahahahhahahahh

benny yang gemuk baring kat bantal & tilam abang

Benny yang teman abang sepanjang awal pagi tadi dari pukul 2 lebih sampai 7 pagi.. dia main kejar2 ngan Ticco dan teman abang melukis dan mewarna.. ibu.. mata lekat tak dapat nak teman abang sebab ibu kena kerja.. huhuhuuhu pukul 5 lebih baru ibu bangun basuh baju.. kemaskan tempat Benny & Ticco.. sidai baju dan bersiap ke opis...

Tuesday, January 10, 2012

Sekolah...

Balik dari sekolah ibu mesti tanya.. "Seronok tak pergi sekolah?" abang akan jawab.. "Seronok bu.. bla bla bla.. abang pun mula bercerita apa yang abang lakukan pada haritu" Minggu lepas ari khamis cerita abang yang ok gie sekolah... bermula jumaat... mihahahh ada sesi.. sesi menangis pada waktu pagi.. mihahhaha dah 3 ari abang menangis waktu pagi termasuk arini... tapi ari semalam ngan arini abang menangis slow je.. berbanding ari jumaat.. ibu kata abang menangis ngan menjerit.. sampai 2 lapis pintu pun ibu boleh dengar.. miahahahh sorry bu.. saje wat drama sket.. miahahah
Ari Khamis tu masa bangun nangis sebab abang penat + mengantuk .. tapi bila tiba sekolah abang ok.. masa abang nangis tu ibu tanya kenapa abang tak mau sekolah?? abang kata abang ngantuk nak tido.. huhuhuhu abang nak gie rumah mbak sebab nak sambung tido.. huuhuh tengahari tu bila cikgu bentang toto untuk tido abang dah meraung nak ibu.. tapi lepas tu abang yang lelap dulu berbanding kawan.. bila teacher kejut abang plak yang tak mau bangun sebab penat.. makan pun tak mau kena la teacher tolong suapkan.. acih teacher.. huhuhu
Ari jumaat.. bangun pagi je abang dah nanges.. bila tanya kenapa?? abang cakap la kat ibu.. sekolah tu asik suruh tido aje.. ada ke ibu gelakkan abang.. ibu kata nanti ibu cakap ngan teacher Mas abang tak mau tido.. huhuh terus abang ok... tapi bila sampai je pintu kelas abang sambung nangis balik... menangis sekuat-kuat nye.. dekat 1/2 jam gak ibu tunggu.. abis ilang macho abang ngan berbaju melayu aritu..lepas ibu pujuk abang pun masih nangis.. ibu tinggalkan juga abang ngan teacher.. abang pun apa lagi meraung-raung la nak ibu.. sampai pintu taska boleh dengar.. miahahah sorry bu teremo.. eheheh tapi lepas ibu dah keluar abang ok.. abang main ngan kawan-kawan.. huhuuuh petang balik abang dah seronok main.. tapi biasa la waktu tengahari abang nanges sebab tak mau tido.. tapi bila dah dapat bantal tajam abang lena je.. huhuhuh
Gambar nie ibu amik masa ari Isnin... mula pakai uniform sekolah...
Ari Isnin.. bangun pagi nanges gak tak mau sekolah sebab kena kejut ngan ibu.. ngan ngantuk-ngantuk abang mandi.. siap-siap semua.. arini semangat baru sebab pakai kasut baru ngan beg baru yang atok pah belanja.. huhuh gigih ibu ngan yayah carikan abang beg ultraman sebab nak suruh abang sekolah.. abang janji bu abang gie sekolah.. tu yang abang cakap ngan ibu.. tapi bila masuk je kelas terus abang huhuhuhuuh abang tak mau sekolah.. abang tak mau sharpener... miahahahahha saje je buat drama.. tapi ibu tak sporting ada dia nak suruh yayah yang hantar dah tu suruh yayah baling je abang kat pintu tadika.. ahahha terus abang slow dan ikut teacher Milah.. Teacher Milah dukung abang dan pujuk abang.. pastu abang pun ok.. ibu.. dah lama tinggalkan abang.. dia kata abang kalau ibu takde mesti ok.. mihahahah ibu nie tau je taktik abang tau.. miahahahhahahaGambar ni ibu send pada mak tam dia kata... wajah ceria je nak gie sekolah tapi masuk kelas nangis.. miahahahah mak tam nie dengki tau...
Nie kasut ngan beg ultraman abang yang atok pah belanja... huhuhuhu
Arinie abang nanges lagi.. awal lagi abang dah nanges masa masuk pintu taska.. tapi ibu tak layan tarik pimpin je abang sampai kat kelas.. letak beg dan letak abang sebelah teacher Milah pastu ibu tinggalkan.. huhuh kijam la ibu nie.. tak patut.. huhuu tapi lepas tu abang ok.. saje wat drama lagi.. ibu kata kat abang.. abang jangan la nanges.. sebab abang nanges dah kawan-kawan yang tak nanges pun jangkit sama.. mihahhahahah semalam masa abang nanges peluk ibu tu ada kawan nie pegang tuala dia tak nanges.. sekali tengok abang nanges jap lagi dia pun berjujuran air mata.. sorry kawan.. huhhuhuh
Ibu kata ngan Untie Aida.. nak cabut pintu taska n tadika sebab tiba situ je abang nanges sebelum tu ok je... miahahhaha jahat tau ibu... ada nak cabut pintu taska n tadika.. miahahahhaha

Thursday, January 5, 2012

2012

Masuk taun 2012 nie abang dah tak tinggal ngan nenek & mbak kinah lagi... ibu dah antar abang sekolah tadika... sekolah tadika abang dekat je ngan opis ibu.. lepas tadika abang duduk kat taska sampai ibu balik kerja... 03 Januari ari pertama abang ke sekolah. Yayah amik time-off untuk teman abang.. yayah kata mana la tau abang tak mau sekolah.. biar yayah tunggu kejap.. ibu boleh masuk opis...
02 Januari ari senin.. abang masuk tido awal.. sebab semangat nak gie sekolah esoknya...
Ari selasa tu, pukul 6 pagi abang dah bangun.. untuk ready ke sekolah.. abang pakai baju biasa je sebab lum dapat uniform sekolah.. dah siap-siap.. main ngan Benny & Ticco sekejap pastu abang pun gie ke sekolah.. dekat je ngan opis ibu.. park kereta kat opis ibu.. abang pun jalan kaki ke sekolah ngan ibu & yayah.. tiba kat sekolah ramai kawan yang dah datang.. ada yang masih ngantuk.. ada yang nangis.. abang ok je.. tapi sebelum keluar rumah tadi abang dah tak mau ke sekolah.. tapi ibu kata ehh abang kan dah besar nak gie sekolah... nak belajar pandai-pandai.. lepas ibu pujuk abang pun ok...
Tiba dalam kelas abang.. ibu tulis nama abang.. nama ibu..nama yayah kat buku.. ibu suruh abang duduk kat meja diam-diam tapi abang plak gie meronda dalam kelas tengok-tengok apa yang ada... lepas meronda.. ada kawasan lapang kat tengah-tengah kelas... abang pun mula menari shuffle... ibu ngan yayah kat tepi dah gelakkan abang... lepas tu ramai kawan-kawan ikut menari sama... lepas menari kami main lawan-lawan... bila tengok abang dah mula sesuaikan diri.. ibu ngan yayah pun tinggalkan abang ngan kawan-kawan... ahahahha punya seronok main.. ibu ngah yayah suh salam pun abang buat tak tau...
Aksi abang ngah menari.. ibu kata dia ada amik video, tapi camne tah takde.. ahahahha ibu lupa record la tu.. apa la ibu nie penat abang menari... huhuhhuhuh
Belakang tu kawan-kawan abang yang sama menari dan berlawan...

Bila petang baru ibu datang amik abang.. itupun abang ngah leka main tanah liat buat ular ngan bulatan... bila ibu datang abang terperanjat dan suruh ibu jangan risau gie opis abang ok.. pastu ibu kata "Abang dah 5.30 kejap lagi yayah datang amik.. dah waktu balik" huhuhu punya seronok saya kat sekolah sampai tak mau balik...
Ibu tanya kat cikgu camne abang aritu...
Cikgu kata semua ok, makan ok tapi nangis masa tengahari sebab tak mau tido.. bila cikgu suruh duduk kat sofa.. kejap lagi abang pun lena... eheheh ibu kata kat cikgu sebab bantal tajam takde kot.. Cikgu kata takpe abang boleh bawak bantal tajam ehehehheheh suka la abang.. bila nak tido ada bantal tajam.. yehaaa pagi sebelum ke sekolah, ibu dah suruh abang bawak bantal tajam.. tapi abang malu takut kawan ejek.. ehehhehehe ibu kata lega ibu abang suka gie sekolah.. huhuhuh seronok bu...