Thursday, May 5, 2011

Raksase Penyelamat

Dalam perjalanan pulang kerumah... ibu amik abang awal petang tu sebab ibu gie kerja kat shah Alam....

Ibu : Huhhh pokok tumbang mesti kena sambar petir...
Abang : Mana bu???
Ibu : Tu.. sambil tunjuk pokok tepi jalan...
Abang : Ishhhh jahatnya petir... tumbangkan pokok!!
Ibu : Tadikan bang.. masa ibu balik dari kerja jauh-jauh... hujan lebat.. petir... guruh.... ibu bawak perlahan.. ibu takut (ehehhe ibu memang takut petir ngan guruh)
Abang : Ishhh petir.. guruhhhh kacau ibu abang.. tumbangkan pokok!! Nanti abang jadi raksase... abang pukul dia bu (dengan muka-muka & aksi marah sungguh-sungguh)..
Ibu : ehh abang jangan la marah sangat... guruh je.... ilek.... takde pape la sket je...
Abang : Nanti abang pukul dia yea bu...
Ibu : Senyum dah tahu kalau anak dia emo.. memang camtu...

Senyap..... ibu pun lega kemarahan abang dah reda....

Abang : Ibu.. kalau kita makan apa jadi kecik??
Ibu : Ha?? apa abang???
Abang : Kita kalau jadi kecik makan apa???
Ibu : OoOOo kalau kita makan gula-gula banyak.. makan ice-cream banyak... kita jadi kecik la... kita kena makan nasi... minum susu banyak.. baru la besar....
Abang : OOOoOOo kalau macamtu lepas abang jadi raksase pukul guruh abang makan la gula-gula banyak.. ice-cream.. jadi abang jadi kecik balik
Ibu : Haaa??? Hahahahaahahahahahhaha
Abang : Kenapa ibu ketawakan abang??
Ibu : Ahahahah abang nie kelakar la... ibu ingat pasal guruh dah abis... rupanya ada sambungan...

Balik rumah bila yayah balik ibu citer pada yayah... yayah pun gelakkan abang jugak... yayah kata... Iyalah ibu kalau abang tak jadi kecik balik.. camne abang nak jadi anak yayah & ibu kan??? macam mana nak peluk ibu?? yayah & ibu pun ketawa.....
abang?? sengeh je sambil tepuk dahi bila yayah tau apa yang abang pikirkan.... ehehehehe


Gaya terbaru abang.... masa nie nak gie umah mbak... ibu kata gini pada abang... "Huhhh mandi tidak bergaya lebih... sibuk nak pakai seluar jeans.. t-shirt .. kasut semua..."
eheheheh mesti la kena bergaya kan... abang kan dah besar...

3 comments:

Rozita said...

pandai abg aniq bergaya... kalau abg long langsung taknak pakai jeans..

Norul Azwa Bt. Hassan said...

hahaha..lawak tu abg aniq... bagus akal pjg

Aqeef Aniq said...

Untie Ita : Abang memang suka seluar jeans panjang... pantang kering asik nak pakai je...

Untie Wawa : ehehehhehehe abang memang suka buat lawak ngan ibu...