Sunday, October 31, 2010

Jaga atok

Aritu 26 okt masa ibu amik saya dari umah mbak kinah, ibu mtak mbak pakaikan abang baju jalan, abang pun pelik kenapa?? ibu pun muka tegang aje.. bila tanya kita nak balik kampung ke?? ibu kata abang tunggu jela kita kemana nanti.. abang pun pelik mana la ibu nak bawak abang siap pakai encem2 nie.. selalu kalau gini pergi jalan atau balik kampung.. tapi arini ari selasa.. esok ibu kerja takkan la balik kampung kan?? masa dalam perjalanan ke suatu tempat tu sebab ibu tak beritau.. abang teka nak gie gaint baru... tapi dah lepas... pastu abang dah ngamuk2 la kan sebab tak sampai-sampai... lepas tu tiba la 1 tempat (LCCT) abang ingat ibu nak kena pergi kerja jauh-jauh.. jadi abang kata la abang nak ikut yayah pergi jalan giant.. makan ais krim.. siap ejek ibu lagik eheheh sekali bila ibu kata balik kampung terus bertukar.. ikut ibu plak.. bila ikut ibu ejek yayah la plak... yayah kata saya plastik!!...kenapa tetiba balik?? sebab atok masuk wad.. infection telinga.. sian atok...pagi 27 okt saya tinggal ngan maktih, kak iman dan aliya.. ibu pergi uruskan atok ngan makcik & mama...Nie gambar hari ke-2 atok kat wad, abang teman atok sampai tertido.. ehehehhe penjaga atok konon abang yang best tido tumpang katil atok....ari sebelum atok dah bising.. atok lum masuk toilet saya dah selamat melepaskan hajat... ahahahhahahah
Ari jumaat atok dah boleh keluar.. doc tahan wad sebab nak drip antibiotik supaya atok cepat sembuh... saya plak bergumbira balik kampung tinggal ngan maktih & makcik selama 5 ari.. eheheheh yahoooooooo....

Friday, October 15, 2010

Kembar???

Beberapa bulan yang lepas.. ibu ada letak gambar adik Alia kat facebook ibu.. ada kawan-kawan ibu ingat nie gambar abang dipakaikan baju kurung.. eheheheh ibu kata walaupun anak ibu jambu tak tergamak nak pakaikan baju kurung.. ehehehehInilah gambar yang ibu upload.... macam abang ke???

Ni gambar abang masa sebaya Alia... sama??
Disebabkan orang kata muka abang sama ngan adik Alia, yayah amik la gambar kami berdua dah ibu letak kat facebook.. ramai yang kata memang sama?? iyeke??
Ibu kata bagus la muka sama perangai pun sama.. cuma lain versi je versi lelaki n perempuan eheheh agak2 kalau adik abang perempuan sama camni tak?? aaahhahahah Raya baru nie mak busu ngan mak ngah saya datang beraya rumah mama.. terserempak ngan adik Alia... dia panggil ibu dan cakap... "Kak macam aniq.." Ahahahah sah2 la.. memang kembar kami berdua Minggu lepas masa ibu bawak abang ngan adik Alia gie kedai.. ada sorang makcik nie tegur ibu...makcik tu kata " Setaun 1 ke??" Ibu pun gelak.. Ibu kata " Ehh tak la anak saya yang besar tu.. yang nie anak buah" Makcik tu pun jawab "ooo ingat setaun 1 kalau setaun 1 macam nie letih la"
Ahahahaha paham kan kenapa makcik tu kata gitu.. tu baru dia tengok sekejap perangai kami berdua.. kalau lama??.. balik rumah ibu citer ngan atok.. ibu kata kalau betul setaun 1 macam nie.. ibu tinggal tulang.. ahahahhaha sian.. ibu tinggal tulang yea??