Monday, August 26, 2013

Hantu Chapati

Abang kalau gie maulana je mesti minta chapati.. sejak puasa dah lama abang tak pergi maulana... lepas raya aritu ibu ngan yayah ajak makan kat maulana abang pun order la chapati.. sekali chapati takde.. abang buat muka sedih dan tak mau makan apa-apa yang lain.. yayah suruh abang order makanan lain pun abang tak mau... balik dari maulana ibu ajak yayah singgah giant nak cari sesuatu kata ibu.. tapi giant masih tutup sebab awal lagi, jadi ibu ajak yayah singgah pasar borong kat kedai Balaji.. abang, adik ngan yayah tunggu dalam kereta je.. bila ibu masuk kereta ibu kata ngan yayah ok ada.. bila abang tanya ada apa bu? ibu jawab ada barang-barang untuk ibu masak special tuk abang.. resia...
huhuhu ngan abang pun nak resia... bila dah petang ibu ngan yayah pun buat makanan special abang... rupanya yayah buat chapati.. ibu masak kari ayam huhuhuh mekacih ibu.. sebabkan abang buat muka pagi tadi ibu pergi cari tepung chapati dan masak sendiri kat rumah.. lepas yayah masak abang terus makan bila yayah tanya abang tunjuk tumbs-up untuk yayah dan bila cecah kari ibu bertambah sedap... petang tu abang makan chapati 4 keping.. huhuh ibu kata mekasih pada acik Ita yang pernah citer pasal buat chapati tu yang ibu cari tepung dan buat tuk abang... huhuhuh


Tangan macha ngah buat chapati.. huhuh amapp.. bukan macha la yayah... lepas makan kenyang-kenyang abang beritau kat yayah ngan ibu suruh jual.. nanti dapat untung... tapi yayah jawab untung tak kemana bang.. sebab anak yayah je dah makan bape keping.. huhuuhuhuhuh

Tuesday, August 6, 2013

Ramadhan 2013 = 1434H

Alhamduillah taun nie abang dah mula berlajar berpuasa... ari pertama puasa abang terlupa.. dah siap2 makan asam pedas ibu masak masa sahur sekali tiba sekolah abang makan ngan kawan-kawan... balik sekolah ibu tanya puasa tak? abang cakap la abang makan kat sekolah pra.. terus ibu menjerit.. abang kan puasa.. ahahahah ari pertama gagal... ari ke-2 hingga ari ke-24 abang berjaya puasa separuh hari.. ujung minggu ada yang abang puasa sampai pukul 3 je.. minggu lepas sabtu ngan ahad abang berjaya puasa penuh... disebabkan abang puasa penuh yayah belanja aiskrim.. ibu masakkan sup ayam & upah RM 10 sehari dan abang boleh makan apa yang abang suka banyak kali.. apa dia?? coklat la ehehehhehe.. huhuhuh ari sekolah abang pernah cuba puasa penuh tapi tiba kat sekolah KAFA abang beli mamee ngan air vitagen terus berbuka... huhuhu separuh ari pun dapat upah gak RM 2.. semalam abang tak puasa sebab duduk umah mbak.. abang dah cakap ngan ibu tak boleh puasa kat rumah mbak sebab ramai adik-adik yang makan sedap.. eheheh sebenarnya abang nak makan masakan mbak..  ari nie dan esok tak puasa kalau puasa pun separuh hari lagi sebab abang dah balik rumah atok...hhuhuhuh
Ibu kata takpe walaupun dapat separuh ari abang dah cuba belajar puasa berbanding taun lepas langsung tak puasa dan tak cuba puasa pun.. ibu kata taun depan kena tambah lagi bilangan puasa penuh & kena rajin solat jadi anak yang soleh... ehehhe In Sha Allah ibu... Duit upah berjaya puasa abang nak simpan dalam tabung.. abang janji ngan ibu nak belikan ibu rumah yang kami pergi tengok aritu..huhuhuhu ...rumah macam ayahuda kat jakarta...
Cabaran paling besar masa puasa ialah Amaneena yang makan depan abang siap ajak makan.. siap nyum2 sabar jelah.. masa ari abang dapat puasa penuh pukul 2 lebih sampai pukul 5 lebih abang tido pastu sementara tunggu waktu berbuka abang main basikal kat luar...
Untuk semua kawan-kawan abang dan acik-acik yang sudi baca blog abang.. abang ucapkan Selamat Hari Raya.. Maaf segala silap dan salah abang.. jom la datang ke rumah.. oOooOoo balik kampung jumpa atok...


Monday, August 5, 2013

Pengacau

Huhuhuh tajuk je rasanya tau siapa orangnya.. mestilah adik abang yang comel.. amaneena.. semalam abang minta kertas kat ayah nak menulis.. dia pun sibuk minta juga.. ibu suruh bukak meja dan tulis atas meja.. mula-mula ok je dia menulis.. lama-lama boleh plak dia menulis sampai ke kertas abang.. bila ibu tegur mula la dia buat angkara...
video


Nie pulak gambar abang benjol.. bukan salah abang.. masa balik dari sekolah KAFA, abang nak gie tunggu Makcik Huda ada kawan main baling batu dan terkena abang... masa tu abang lalu dekat tak sangka terkena.. masa balik tu ibu tanya abang ada pening tak? bila abang kata pening ibu terus bawak ke klinik.. Dr Guna kata takde pape.. semuanya ok Alhamduillah.. lega ibu... huhuhu ibu pesan lainkali kalau nampak kawan main batu ke apa-apa jangan dekat nanti terkena lagi.. huhu baik bu.. aritu abang beli bunga api pop tu.. disebabkan takut kena marah ibu dan Makcik Huda dah datang abang tak jadi main buang dalam tong sampah huhuh ibu gelak je.. ibu kata nak main boleh tapi jangan dalam rumah nanti bersepah dan ada budak tukang kutip makan.. huhuh siapa lagi pengacau la... kalau abang main dia ada je nak kacau kalau tak dapat ada je taktik dia supaya berjaya... abang geram je.. tapi ibu selalu pesan banyak sabar ngan adik sebab dia kecik lagi tak faham.. jangan pukul adik kuat2.. kalau geram pun pukul pampers dia je.. huhuhuhu kekadang abang ilang sabar juga ngan budak kenit nie.. huhuhu amapp bu...