Monday, June 27, 2011

Pembantu Chef

Semalam abang tolong ibu memasak... ibu tak bagi abang tolong sebab nanti pedih tapi abang nak jugak... abang kata "Tak la bu ok.. aa tak pedih pun".... Ibu pun jawab ok.. kita tengok...

Mata dah mula pedih.... lepas tu abang jerit minta ibu carikan cermin mata abang.... Jeng.. jeng... menumbuk dengan selamat dengan memakai cermin mata abang....Kalau bawang nak tertumpah kita kena guna sudu untuk kumpulkan yea.... kalau guna tangan nanti pedih... ehehehhe (Ibu ternganga tengok cara abang nie) Ibu tanya mana abang belajar?? Abang jawab... atok yang ajar... eheheh ibu kata bila masa plak atok ajar.. nie mesti tengok mbak kinah menumbuk nie... ehehhe kantoi



video
Pembantu chef berceloteh... Acih ibu bagi abang tolong ibu... hasilnya malam tadi abang makan dengan berselera sekali.... ehehheheheheh

Wednesday, June 22, 2011

Abang Dah 4 Taun

Ari sabtu yang lepas 18 aribulan genap umur abang 4 taun.. ibu kata abang dah besar tak boleh manja-manja lagi... manja?? abang mana manja bu.. baik pe... ehehehhehe ibu kata plan awal nak buat majlis kat rumah bajak ari sabtu aritu tapi ibu sibuk.. kebetulan yayong masuk hospital... pastu ibu jadi runner ayahuda... ngan ibu ada kursus lagi... sampai ujung minggu ibu lepak kat rumah je tak larat nak berjalan2 nak buat pape...tapi ari sabtu tu ibu bawak gak abang ke alamanda.. belanja makan eskrim & belikan abang hadiah... mekacih ibu.. sayang ibu... ibula teman wanita abang.. huhuhuhuhuhuh
Makan eskrim ibu belanja sempena birthday.. ibu tanya nak kek ke eskrim?? abang jawab eskrim.... siap request ngan ibu lagi.. nanti bawak lagi yea.. ehehehhehe
Ibu ngan yayah kongsi makan eskrim... abang makan sorang-sorang ehehehehhe
seronok senyum sampai nampak gigi....
Hadiah yang ibu belikan... ibu bagi abang buat pilihan.. pilihan abang apalagi.. hotwheel la.. ehehehhe mainan kesukaan... hebat.. keta abang boleh lompat2... ehehheheheh
Nie pulak mainan hadiah dari kakak anis, aina ngan yaya... tiga-tiga nie kawan abang waktu petang... hebat... seronok abang main.. sampai tido pun bawak tido.. buka je mata tatatatatata eheheheh pening ibu & yayah...

Tuesday, June 21, 2011

Teman Lelaki Ibu

Ibu ada teman lelaki......siapa teman lelaki ibu?? mesti la abang aniq... aritu masa ibu puji abang sebab tolong kemas, tolong lipat & susun baju... abang pun dengan bangga nya kata kat ibu "Iyalah abang kan teman lelaki ibu!!" apa lagi ternganga la mulut ibu... ibu tanya ngan yayah mana abang dapat teman lelaki nie?? yayah kata apa lagi conan la ni... ehehehh abang pun sengeh aje.. yayah nie tau aje tau abang dapat dari mana...
Bila dah dengar abang cakap gitu... ibu pun apalagi senyum memanjang la dan cakap.. ooo kalau gitu yayah teman lelaki ibu jugak la yea?? abang pun buat muka tak puas hati... mula nak jadi pesaing yayah...
sejak dari tu ibu suka kenakan abang.. kalau abang tak mau buat apa2 yang ibu suruh.. ibu kata takpe la ibu suruh teman lelaki ibu yang besar buat.. dia rajin.. baik.. sayang ngan ibu... oleh kerana tercabar.. abang buat juga... mana boleh abang kalah ngan yayah... abang tak kan meng'kalah'
Bukti pesaingan sengit... apa je yang yayah pakai & buat.. abang akan buat jugak....


Samakan saya ngan yayah??? pakai kasut, seluar panjang.... pakai glove & jacket... baru la boleh bersaing... eheheheh

Nie pulak aksi mengemas... terlampau "rajin" mengemas.... tapi disebabkan nak jadi teman lelaki ibu... kemas sambil baring pun jadi... ehehehheheheheh

Kena berpakaian kemas.... complete semuanya.. sebab ibu tak suka teman lelaki yang selekeh... eheheheheh walaupu nak gie kerumah mbak... kena set rambut ultraman... jacket, kasut, suar panjang... dan glove....
Sekarang inilah senjata baru ibu abang.. kalau apa2 je mesti ibu akan kata.. "kan teman lelaki ibu... kalau tak ibu cari yang lain"... huhhhh ibu!!! mana boleh... abang kan teman lelaki ibu!!!!