Tuesday, May 9, 2017

S.I Shelter

Hujung bulan lepas abang pergi shelter uncle Razeef dah lama kami tak kesana.. bila tiba kat sana macam biasalah abang akan dikerumun oleh kawan-kawan benny.. Kami gie sana kebetulan hantar Si Didi.. Didi ni jumpa kat rumah mama tetiba je dia datang rumah mama dan masuk dalam cage Jelita.. sian dia kena sporo.. kena sporo yang teruk plak tu.. Uncle Razeef sempat jaga 5 hari je lepas tu dia mati.. Neena masa dengar ibu cakap Didi dah mati dia nangis sebab Didi tu dia yang bagi nama...
Sporo ke-2 selepas Pororo.. Bye Didi.. kamu dah tak sakit lagi..
Kucing-kucing kat S. I Shelter..  Shelter ni dibuka setiap hari untuk sesiapa yang berminat nak bermain dengan kucing.. 

kucing-kucing ni adalah kucing terbiar yang dirawat dan dijaga oleh Uncle Razeef.. 

 Abang kena buli
Nilah Didi yang kena sporo tu.. untuk pengetahuan kawan-kawan sporo ni boleh berjangkit pada manusia.. kena ambil langkah berjaga-jaga untuk menjaga kucing ni.. tak boleh pegang macam tu je kena pakai sarung tangan.. dan macam-macam lagi ibu explain, yang abang ingat nak pegang dia kena pakai sarung tangan dan elak dari kena gigit atau kena cakar ngan kucing sporo.. huhuhu sian Didi..