Friday, September 9, 2011

Bila Abang & Adik Bergabung....

Wahhh dah raya tapi abang belum ucapkan Selamat Ari Raya.. kepada kawan-kawan abang.. untie-untie & uncle-uncle.... Maaf salah silap abang yea. Nak datang raya rumah abang meh la.. tapi telefon ibu atau yayah dulu... ehehhehe
Gambar raya abang ada dalam external yayah ibu lupa nak amik... seperti taun lepas.. gambar raya taun nie menumpang kamera lagi.. angkara ibu ngan yayah lupa beli bateri... ahahah
Masa raya kat JB... adik Aliya ada ikut abang beraya ke rumah Nek Ton, Nek Yam & Tok Abah... sebelum balik ke rumah bajak, yayah ajak la ibu & abang gie rumah Tok Abah & Nek Yam sebab dah lama ibu & yayah tak jumpa derang dan uncle Apit... masa nak gie tu adik Aliya sibuk nak ikut dia kata dia nak ikut abang balik umah bajak... ibu kata mengelak dari dia menangis takpe la bawak lepas tu balik semula rumah atok hantar adik Aliya. Dalam perjalanan ke rumah Tok Abah & Nek Yam..
Adik Aliya : Ada bulan la... jauh kat angkasa lepas.... Nasib tak terlepas...
Ibu : Ahahahhahaha dengar tak yayah??
Yayah : Apa??
Ibu : Adik kata bulan kat angkasa lepas.. nasib tak terlepas...
Yayah : Ahahahhahaha
Abang Aniq : Kat angkasa lepas tu ada bintang... ada bulan.. ada raksase...tau..
Adik Aliya : A'a raksase tu pun makan bulan...
Ibu & Yayah : Ha?? Ahahahahahhaa
Ibu : Aduhai... camne la kalau berdua nie adik beradik... setiap kali naik keta... ada yang yayah & ibu keluar dia berdua nie kat dalam...
Yayah : Aduhai adik nie ingat cookies ke kena makan jadi gitu..

Kenapa kena makan??? sebab masa malam tu bukan bulan penuh.... belum lagi kes dalam kereta abang & adik berebut siapa nak duduk ngan ibu... adik Aliya memang manja ngan yayah & ibu... tapi sebelum-sebelum nie takde la nak ikut yayah & ibu kemana-mana.. tapi kali nie lain... nak ikut je ibu & yayah.. membuatkan abang jeles... huhuhuhu

No comments: