Wednesday, December 1, 2010

Ibu Kata Abang Dah Kecik

Ibu kata "Abang nie dah kecik la.. dah kurus sian ibu tengok.. ibu bangun awal ari2 untuk masakkan abang sekali abang sakit dalam masa 3 ari je dah kecik" huhuhuh ngan muka sedih ibu...
Ari khamis lepas balik dari rumah mbak.. ibu yang amik.. disebabkan semalamnya abang marahkan ibu bebelkan ibu sebab tak amik abang... ibu MC seminggu gara-gara sakit mata dapat dari saya huhuhuh amap ibu...
Masa dalam perjalanan balik abang ngadu ngan ibu.. abang sakit perut bila ibu tanya makan apa?.. abang jawab la gini "Kat rumah mbak kinah abang makan nasi banyak.. banyak.. banyak..."
Ibu pun bebelkan abang.. ibu kata kita tak boleh makan banyak-banyak kan perut dah sakit.. kena makan sikit-sikit je kalau dah burp... kena berhenti...
Bila dah tiba rumah macam biasa la abang minta susu.. abang kat rumah mbak tak minum susu... kat rumah je minum... abis je minum susu.. terus abang termuntah keluar segala susu ngan nasi.. ibu kata nasi nie abang tak kunyah ke semua seketul2 lagi.. ehehhehehe
Abang kat rumah mbak makan nasi ngan sup yang ibu masak.. abang tak makan lain.. tapi abang makan banyak-banyak la.. huhuhuh
Ari jumaat mula la episod.. abang muntah-muntah & sakit perut melampau... sampai tertonggeng2.. ibu tolong sapukan minyak ngan bagi makan ubat.. 1 hari abang tak bangun dan main-main.. abang rasa letih sungguh.. sambil baring tengok tv.. tetiba aje abang dah tido.. pastu bangun lagi tengok tv.. pastu tertido lagi... ibu masakkan abang telur pun abang tak makan .. semua abang tak mau.. susu pun tak mau.. sebab apa saja yang abang makan akan keluar balik... Ari Sabtu baru ok sket.. abang dah makan & minum susu tapi sikit la.. tapi abang dah boleh main-main.. ibu kata huhhhh bersepah rumah arini berbanding semalam.. ehehhehehe
Ari Ahad.. huhuuh ari jadi yayah la.. pagi-pagi abang dah makan kek..Happy Birthday Yayah!! arini masa dalam perjalanan ke kajang amik barang ibu.. abang kena sakit perut lagi.. yayah singgah Shell dah abang be**k... lama.. dah sudah tu baru lega.. tapi abang dah tergolek aje la.. lepas ke kajang ke rawang rumah ayahuda.. dah lama abang tak jumpa ayahuda.. kak qelah, along gigi besi.. angah & mak li... sampai je rumah ayahuda... abang muntah lagi .. dan lagi.. sampai kena kat ayahuda... masa ayahuda dukung abang.. amap ayahuda.... kat rumah ayahuda abang sakit perut lagi . dan muntah sampai ibu bawak abang ke klinik yang kakak qelah biasa pergi kakak qelah temankan abang... ayahuda.. diam aje.. ibu kata ayahuda risaukan abang... sian ayahuda...
lepas tido.. makan ubat baru la lega sket.. malam tu abang balik rumah dan tido sampai pagi... ari isnin ibu terpaksa sambung cuti untuk jaga abang.. pagi-pagi lagi abang dah muntah... tapi tak seteruk ari sebelum la.. dan abang dah boleh makan...alhamduillah abang dah sihat... tapi tengok la abang sekarang... ibu kata kurusnya abang.. iyeke???
Nie gambar minggu sebelum abang kena muntah-muntah.. baru ok sakit mata...
Nie gambar terbaru abang pagi semalam sebelum pergi rumah mbak kinah... kurus ke???


1 comment:

Norul Azwa Bt. Hassan said...

lama betul x tgk aniq... makin ensem dan dah kurussss... leh wak calon menantu neh :)