Karate Kid

Wahh lama tak update ok mula dengan citer... saya kena tinggal ngan atok 4 ari 19-22 May angkara ibu ngan yayah gie honeymoon.. ahahah dia jalan-jalan tinggalkan saya.. derang gie sabah tapi kata kerja jauh-jauh.. mulanya saya percaya ingat ibu kerja jauh-jauh.. yayah kerja.. sekali ibu ngan yayah kantoi masa ari last call saya.. dua2 cakap ngan saya.. jadi saya tau la yayah ngan ibu jalan-jalan tinggal saya.. ibu tak bawak saya sebab dia kata nanti saya penat n mengamuk, ibu jalan banyak tempat.. ibu gie sabah... bila tengok gambar ibu ngan yayah mula la saya buat ayat.. kenapa ibu tak ajak abang?? kenapa tinggalkan abang??? ngan muka sedih ehehehe ibu ngan yayah kata nanti bila saya dah besar sket baru ibu ngan yayah bawak saya kesana lagi.. balik dari sana ibu belikan saya t-shirt merah gambar monkey... pantang nampak baju tu tak kira siang ke malam mesti saya nak pakai.. ehehehehe ibu kata kalau tau suka ibu beli banyak2 ahahahahaha dengki betul ibu...
Ok berbalik pada tajuk 'Karate Kid'.. smalam Jumaat 11/6/2010... untuk pertama kalinya ibu bawak saya tengok wayang... masa ibu ajak tu.. ibu kata jom ibu bawak tengok wayang... saya pun tanya la wayang tu apa bu?? ibu pun jawab.. wayang tu tv besar.. kita tengok citer Jackie Chan... saya memang suka tengok citer Jackie Chan.. tu yang ibu ngan yayah mengambil risiko membawa saya.. kenapa mengambil risiko?? ahahah sebab belum tentu saya bertahan sampai abis movie kan?? saya kan budak yang mana reti duduk diam.. melainkan citer tu benar2 menarik minat....
Antara aksi-aksi sebelum masuk...

Nielah aksi sebelum masuk.. aksi selepas menonton takde sebab ibu tak sempat amik.... Citer tu memang best.. saya sampai terpegun tengok dia berlawan... ibu ngan yayah tak percaya saya boleh tengok citer tu sampai abis.. tapi sebelum masuk tu sebab menunggu lama kan ada la trajedi... ibu kata gerai puaka.. ahah biasa la kat luar tu ada gerai jual mainan.. saya kan pantang nampak mainan mula la... bila dah melekat kat situ dan menangis2.. mula la ibu panggil benda tu berpuaka @ berhantu.. ahahahhahahaha
Dalam tu bila lampu tutup aje mula la mulut saya... Ibu kenapa tutup lampu?? ibu bsarnya bu?? ibu kenapa tu?? ibu kenapa dia?? mula la soalan-soalan cepu emas saya pada ibu.. sambil tu minum air... ibu sampai bebel.. asik2 minum aje.. nanti bocor.. ehehehe bila part2 yang memboringkan mula la saya ajak ibu balik... siap jerit suh tutup tv sebab nak balik ehehe ibu boleh gelakkan saya... bila scene aksi aje saya lupa la nak balik.. bila takde aksi... bu jom kita balik....
Abis tengok citer Karate Kid tu dekat pukul 11.. saya masih nak mencari gerai mainan tu... tapi dah pukul 10++ kan mestilah dah tutup tapi saya tak percaya.. mula la episod ibu nak tinggalkan saya kat IOI Mall... lepas tu makan kat Pelita... saya masih mood nak mengamuk2 lagi + saya pun dah ngantuk... tapi ibu ngan yayah buat tak kisah aje boleh sedap makan... saje je buat saya terliur dan makan sama... pastu ada ke yayah ngan ibu sengeh2 gelakkan saya la tu.. ahahahahaha lepas makan.. balik rumah.. saya pun zzz dengan nyenyaknya.... tapi sebelum tido saya dah tunjuk skill kat ibu... tumbuk bertubi2... eheheh terima kasih ibu ngan yayah sebab beri pengalaman baru buat saya menonton wayang.... ibu kata percubaan pertama berjaya.. ada kemungkinan nak bawak lagi.. bila tanya saya apa nak tengok wayang lagi tak?? saya jawab...ya abang nak tengok citer ultraman ngan transformer... ibu kata ha??? ultraman?? abang citer kat wayang bukan ikut suka-suka abang la... ahahhahahahaha

Comments