Tuesday, November 9, 2010

Deepavali - KL SOGO Starz Garden

Minggu lepas masa Deepavali, ibu ngan yayah bawak abang pergi jalan-jalan... ibu ngan yayah bawak abang naik tren pastu singgah SOGO syurga beli belah ibu ahahahha dulu masa ibu kerja JKR ari-ari mesti ada je nak membeli kat sini selalunya baju abang la.. ada je yang dia bawak balik... Sebelum sampai SOGO, ibu tanya abang.. "Kalau ibu tinggalkan abang ngan kakak pastu ada teman main-main abang ok tak??" Abang jawab.. "Tak nak abang nak tinggal ngan ibu, ibu jaga abang" Ibu kata ngan yayah.. abis la takde peluang.. tapi ibu kata nak cuba gak.. kot-kot abang ok... Tiba kat SOGO, ibu terus bawak abang ke tingkat 7, tempat dia nama KL SOGO Starz Garden sampai je sana kakak tu kata kena salah sorang teman melainkan 4 taun keatas... abang baru 3 taun.. jadi ibu pun cakap la ngan abang.. teman yayah beli barang dulu pastu kita datang balik.. apalagi abang tak mau la sebab ibu selalu tipukan abang kalau nanti tu biasanya tak dapat la.. disebabkan kesiankan abang dah beria nak main, kakak comel(comel tau kakak tu) tu kata ok abang boleh tinggal.. janji tak nangis... apalagi abang pun terus masuk kat tempat tu tanpa kisahkan ibu ngan yayah... yayah ngan ibu plak risaukan abang.. ibu kata yayah asik tanya aje ngan ibu orang tu ada call tak sebab takut abang nangis... selepas 2 jam yayah ngan ibu datang balik ajak abang balik... seperti yang dijangka oleh yayah kalau abang tak nangis.. jawapan dia tak mau balik la.. jadi ibu sambung lagi ... ibu ngan yayah gie makan pun abang tak mau ikut.. abang pesan air je ngan yayah... Jadi aritu abang berada kat tempat tu selama 4 jam lebih ahahahah lepas tu baru abang ajak balik tu pun bersyarat.. nak mainan ahahahah tulah ibu nak cuba lagi tinggalkan abang... kan dah kena... Ibu kata tempat tu dibuka selepas kejadian budak hilang di SOGO (Yin), bagi mengelak budak-budak bosan & tidak terkawal boleh la main kat situ RM 6 sejam.. macam-macam mainan ada... ibu citer ngan atok & mama, atok ngan mama bising takut saya ilang kat situ diculik orang, ibu kata tak perlu risau, masa nak serahkan abang ibu ada isi borang, no tel siap semua, ada amik gambar(tp masa saya tak ibu pun tak tau kenapa) dan dekat borang tu ada letak no pin, dimana semasa nak amik abang kena sebutkan no pin tersebut, kalau salah... mama kata tinggal situ ahahahahhahahahahha
Gambar KL SOGO Starz Garden
Sticker nama abang pakai semasa kat sana...
Main lego ngan abangAda ball banyak kat dalam tu...
Ceria selepas 4 1/2 jam main...Peace untuk atok... eheheh pintu belakang.. hanya 1 pintu je yang dia bukak, untuk keluar masuk belakang saya tu set permainan budak perempuan.. ehehehhehe
Makan lollipop dalam tren waktu balik.. upah setelah jadi good boy
yehaaa balik terus zzzzzzzzzzzzzz kepenatan bermain....

5 comments:

Junebunga said...

best tak naik lrt?... :) cool la aniq..

Nadra Farissa said...

aunti fara nk campak farissa kat sogo starz tu leh? slalu kalo ada farissa tak tenang nk shopping..

Aqeef Aniq said...

untie june: bukan lrt la keretapi!!! ahahahhaha
untie farah: boleh je ramai kawan kat situ.. silap2 farissa cam abg aniq tak mau balik.. ehehehhe

MummyGurl said...

bestnye abang main sampai 4jam lebih ;)

Aqeef Aniq said...

Untie Jan... best... kalau ajak adik fea mesti dia tak mau balik.. eheheheheh