Tuesday, September 21, 2010

Camni Nak Lari La..

Tarikh Kejadian: Semalam petang
Tempat Kejadian: Didalam kereta sepanjang perjalanan ke rumah

Selepas ibu amik saya dari rumah nenek... ibu nak singgah ke kedai.. saya kalau nak ke kedai biasala kan mesti nak ikut dalam pikiran macam-macam nak...

Saya : Abang nak ikut ibu...
Ibu : Ohhh bukan ibu yang turun tapi yayah
Saya : Yayah abang nak ikut...
Yayah : Ok..
Ibu : Kalau nak ikut yayah kena peluk yayah kuat-kuat...
Saya pun terus peluk leher yayah... selepas itu.. saya nampak ibu yang turun... perghhh terkena...

Saya : Ibu belikan abang lollipop yea
Ibu : Okeh... sambil sengeh sebab selamat kena belikan lollipop saje....

Nampak ibu keluar dari kedai...

Saya: Ibu belikan abang sugus???
Ibu : Ehhh tadi abang kata lollipop... nie sugus plak.. tapi lollipop pun takde ibu beli gula lain
Saya : Alaaa abang nak sugus....
Ibu : Okeh2 nanti tengok dalam plastik ada apa... sambil cari gula-gula dalam plastik
Saya : Ibu mana sugus abang??
Ibu : Nanti la... aaa nie dia...
Saya : Alaaa abang tak nak yang nie nak sugus... (tapi tangan amik semua n masukkan dalam poket)
Ibu : Tak nak??? tak nak takpe bagi kat yayah... Yayah nak kan??
Yayah : Yayah nak... ehhh nape masuk kocek plak dah penuh kanan masuk kiri... kata tak nak...
Saya sengeh je la... sambil bagi ibu gula-gula suh bukakkan..

Sambil makan gula-gula
Saya : Ibu.. nape tak belikan abang sugus???
Ibu : Tak ada.. kat kedai tu takde lollipop... takde sugus.. yang ada gula-gula nie aje...
Saya : Camni abang lari laa... (sambil moncongkan mulut n peluk tubuh)
Ibu & Yayah : Ahahahahhahahahhahahahha
Ibu : Nak lari?? lari la.. yayah berhenti bagi abang lari yayah
Yayah : Nanti jap.. kita cari dog suh abang lari ngan dog
Saya : tak.. tak tak... abang tak nak... (sambil peluk ibu)

Saya: Ibu abang tak nak balik.. jom kita jalan-jalan
Ibu : Alaa ibu nak balik nak tengok citer ibu Cinta Kirana...
Saya : Alaa abang nak jalan-jalan...
Ibu : Tak boleh
Saya : Camnie abang lari la... (sambil moncongkan mulut n peluk tubuh)
Ibu : Haaa yayah berhenti abang nak lari nie
Saya : ehehehehhe tak tak tak

Ibu : Abang makan apa tadi??
Saya : Abang makan nasi lemak pedass.. sedappppppp
Ibu : Fish sup yang ibu masak abang makan tak??
Saya : Tak.. abang tak makan....
Ibu : Camni tak kawan la.. ibu lari la...
Saya : Yayah berhenti!!!!
Ibu & Yayah : AHAHAHHAHAHHAHAHHA
Yayah : Haaa amik kena semula.. kan dah kena...
Ibu : Uwaaaaaaaa (gelak sampai keluar air mata) Aduhhhhhhh
Saya rileks dan membuat muka tak bersalah nak tinggalkan ibu tepi jalan...

Anak ibu la katakan.... ahahahahhahahahahaha

No comments: