Tuesday, January 10, 2012

Sekolah...

Balik dari sekolah ibu mesti tanya.. "Seronok tak pergi sekolah?" abang akan jawab.. "Seronok bu.. bla bla bla.. abang pun mula bercerita apa yang abang lakukan pada haritu" Minggu lepas ari khamis cerita abang yang ok gie sekolah... bermula jumaat... mihahahh ada sesi.. sesi menangis pada waktu pagi.. mihahhaha dah 3 ari abang menangis waktu pagi termasuk arini... tapi ari semalam ngan arini abang menangis slow je.. berbanding ari jumaat.. ibu kata abang menangis ngan menjerit.. sampai 2 lapis pintu pun ibu boleh dengar.. miahahahh sorry bu.. saje wat drama sket.. miahahah
Ari Khamis tu masa bangun nangis sebab abang penat + mengantuk .. tapi bila tiba sekolah abang ok.. masa abang nangis tu ibu tanya kenapa abang tak mau sekolah?? abang kata abang ngantuk nak tido.. huhuhuhu abang nak gie rumah mbak sebab nak sambung tido.. huuhuh tengahari tu bila cikgu bentang toto untuk tido abang dah meraung nak ibu.. tapi lepas tu abang yang lelap dulu berbanding kawan.. bila teacher kejut abang plak yang tak mau bangun sebab penat.. makan pun tak mau kena la teacher tolong suapkan.. acih teacher.. huhuhu
Ari jumaat.. bangun pagi je abang dah nanges.. bila tanya kenapa?? abang cakap la kat ibu.. sekolah tu asik suruh tido aje.. ada ke ibu gelakkan abang.. ibu kata nanti ibu cakap ngan teacher Mas abang tak mau tido.. huhuh terus abang ok... tapi bila sampai je pintu kelas abang sambung nangis balik... menangis sekuat-kuat nye.. dekat 1/2 jam gak ibu tunggu.. abis ilang macho abang ngan berbaju melayu aritu..lepas ibu pujuk abang pun masih nangis.. ibu tinggalkan juga abang ngan teacher.. abang pun apa lagi meraung-raung la nak ibu.. sampai pintu taska boleh dengar.. miahahah sorry bu teremo.. eheheh tapi lepas ibu dah keluar abang ok.. abang main ngan kawan-kawan.. huhuuuh petang balik abang dah seronok main.. tapi biasa la waktu tengahari abang nanges sebab tak mau tido.. tapi bila dah dapat bantal tajam abang lena je.. huhuhuh
Gambar nie ibu amik masa ari Isnin... mula pakai uniform sekolah...
Ari Isnin.. bangun pagi nanges gak tak mau sekolah sebab kena kejut ngan ibu.. ngan ngantuk-ngantuk abang mandi.. siap-siap semua.. arini semangat baru sebab pakai kasut baru ngan beg baru yang atok pah belanja.. huhuh gigih ibu ngan yayah carikan abang beg ultraman sebab nak suruh abang sekolah.. abang janji bu abang gie sekolah.. tu yang abang cakap ngan ibu.. tapi bila masuk je kelas terus abang huhuhuhuuh abang tak mau sekolah.. abang tak mau sharpener... miahahahahha saje je buat drama.. tapi ibu tak sporting ada dia nak suruh yayah yang hantar dah tu suruh yayah baling je abang kat pintu tadika.. ahahha terus abang slow dan ikut teacher Milah.. Teacher Milah dukung abang dan pujuk abang.. pastu abang pun ok.. ibu.. dah lama tinggalkan abang.. dia kata abang kalau ibu takde mesti ok.. mihahahah ibu nie tau je taktik abang tau.. miahahahhahahaGambar ni ibu send pada mak tam dia kata... wajah ceria je nak gie sekolah tapi masuk kelas nangis.. miahahahah mak tam nie dengki tau...
Nie kasut ngan beg ultraman abang yang atok pah belanja... huhuhuhu
Arinie abang nanges lagi.. awal lagi abang dah nanges masa masuk pintu taska.. tapi ibu tak layan tarik pimpin je abang sampai kat kelas.. letak beg dan letak abang sebelah teacher Milah pastu ibu tinggalkan.. huhuh kijam la ibu nie.. tak patut.. huhuu tapi lepas tu abang ok.. saje wat drama lagi.. ibu kata kat abang.. abang jangan la nanges.. sebab abang nanges dah kawan-kawan yang tak nanges pun jangkit sama.. mihahhahahah semalam masa abang nanges peluk ibu tu ada kawan nie pegang tuala dia tak nanges.. sekali tengok abang nanges jap lagi dia pun berjujuran air mata.. sorry kawan.. huhhuhuh
Ibu kata ngan Untie Aida.. nak cabut pintu taska n tadika sebab tiba situ je abang nanges sebelum tu ok je... miahahhaha jahat tau ibu... ada nak cabut pintu taska n tadika.. miahahahhaha

2 comments:

kasihibu said...

beg ultromen abang samalah dengan beg ariq
sampai nak tidur pun beg di bahu dia lagi warna pun sama
mesti abang sama dgn abang ariq cerita ultromen lawan dgn raksaksa kan?

Norul Azwa Bt. Hassan said...

ilang macho abg aneeq... xnak bangun awal2... mesti tdo lewat mlm erh?? nanti jam 8 abg aneeq trus masok tido k