Thursday, January 5, 2012

2012

Masuk taun 2012 nie abang dah tak tinggal ngan nenek & mbak kinah lagi... ibu dah antar abang sekolah tadika... sekolah tadika abang dekat je ngan opis ibu.. lepas tadika abang duduk kat taska sampai ibu balik kerja... 03 Januari ari pertama abang ke sekolah. Yayah amik time-off untuk teman abang.. yayah kata mana la tau abang tak mau sekolah.. biar yayah tunggu kejap.. ibu boleh masuk opis...
02 Januari ari senin.. abang masuk tido awal.. sebab semangat nak gie sekolah esoknya...
Ari selasa tu, pukul 6 pagi abang dah bangun.. untuk ready ke sekolah.. abang pakai baju biasa je sebab lum dapat uniform sekolah.. dah siap-siap.. main ngan Benny & Ticco sekejap pastu abang pun gie ke sekolah.. dekat je ngan opis ibu.. park kereta kat opis ibu.. abang pun jalan kaki ke sekolah ngan ibu & yayah.. tiba kat sekolah ramai kawan yang dah datang.. ada yang masih ngantuk.. ada yang nangis.. abang ok je.. tapi sebelum keluar rumah tadi abang dah tak mau ke sekolah.. tapi ibu kata ehh abang kan dah besar nak gie sekolah... nak belajar pandai-pandai.. lepas ibu pujuk abang pun ok...
Tiba dalam kelas abang.. ibu tulis nama abang.. nama ibu..nama yayah kat buku.. ibu suruh abang duduk kat meja diam-diam tapi abang plak gie meronda dalam kelas tengok-tengok apa yang ada... lepas meronda.. ada kawasan lapang kat tengah-tengah kelas... abang pun mula menari shuffle... ibu ngan yayah kat tepi dah gelakkan abang... lepas tu ramai kawan-kawan ikut menari sama... lepas menari kami main lawan-lawan... bila tengok abang dah mula sesuaikan diri.. ibu ngan yayah pun tinggalkan abang ngan kawan-kawan... ahahahha punya seronok main.. ibu ngah yayah suh salam pun abang buat tak tau...
Aksi abang ngah menari.. ibu kata dia ada amik video, tapi camne tah takde.. ahahahha ibu lupa record la tu.. apa la ibu nie penat abang menari... huhuhhuhuh
Belakang tu kawan-kawan abang yang sama menari dan berlawan...

Bila petang baru ibu datang amik abang.. itupun abang ngah leka main tanah liat buat ular ngan bulatan... bila ibu datang abang terperanjat dan suruh ibu jangan risau gie opis abang ok.. pastu ibu kata "Abang dah 5.30 kejap lagi yayah datang amik.. dah waktu balik" huhuhu punya seronok saya kat sekolah sampai tak mau balik...
Ibu tanya kat cikgu camne abang aritu...
Cikgu kata semua ok, makan ok tapi nangis masa tengahari sebab tak mau tido.. bila cikgu suruh duduk kat sofa.. kejap lagi abang pun lena... eheheh ibu kata kat cikgu sebab bantal tajam takde kot.. Cikgu kata takpe abang boleh bawak bantal tajam ehehehheheh suka la abang.. bila nak tido ada bantal tajam.. yehaaa pagi sebelum ke sekolah, ibu dah suruh abang bawak bantal tajam.. tapi abang malu takut kawan ejek.. ehehhehehe ibu kata lega ibu abang suka gie sekolah.. huhuhuh seronok bu...

4 comments:

kasihibu said...

abang dah sekolah ye..kakak chantik pun dah sekolah juga sebab dah 5 tahun kan, sibuk nak masuk sekolah

Aqeef Aniq said...

a'a kakak cantik kan sama baya ngan aniq.. ;) aniq asalnya tak mau sekolah.. setelah dipujuk baru ok..

Norul Azwa Bt. Hassan said...

aniq dah besarrrr... makin tinggi ikut saper?? :) sekolah rajin2 tau... mana gambar bantal tajam abg aniq?? hehehhe

Nadra Farissa said...

bagusnyer aneeq!! blajo rajin2 ya.. dan dgr ckp yayah, ibu ngan cikgu.. :)