Monday, July 8, 2013

Sukan Sekolah Abang

23 Jun aritu hari sukan sekolah abang... abang main tarik bola guna gelung... Pra sekolah main sukaneka je tak ada lumba lari ke mainan lain lagi... Sebelum ari sukan sekolah abang ngan kawan-kawan dah berlatih, masa tu jerebu belum teruk.. masa latihan yang ari jumaat.. kelas abang dapat no 1, jadi ari Ahad 23 jun tu dengan bersemangat abang bangun awal nak dapat no 1 lagi....

Masa mula berkumpul.. adik jadi pengawas.. check kawan-kawan abang dah datang ke belum.. ehehheheheh adik ni ada je nak buat tau... lepas jadi pengawas.. duduk beratur sama ngan abang... masa nie awal lagi kawan-kawan ramai yang belum sampai... cuaca berjerebu...
video
Inilah permainan abang main.. abang dengan penuh semangat main.. huuhuh kelas abang dapat no 3 je.. abis je permainan abang dah buat muka ngan ibu n yayah.. sebab dapat no 3.. ibu kata takpe walau no 3 abang hebat!!... huhuhuh

Lepas main berkumpul semula... acara sukaneka Tahun 1...
Memandangkan kena berkumpul seawal 7.30 masing-masing dah lapar... dapat roti sorang dua.. abang makan 1 je satu lagi bagi kat adik... 
Yeaahhh pingat abang pertama... bangga jap sampai gie Maulana pun nak pakai.. ibu kata buat malu jeee.. ahahahhahaha apa la bu nie pengalaman ari Sukan yang pertama untuk abang.. mesti la bangga!!

Sebelum pukul 11 kami dah balik... sebab cuaca berjerebu makin teruk ibu ajak balik sebab ibu dah rasa tak selesa.. ibu risau abang ngan adik nanti sakit kalau terdedah lama.. balik yayah nak makan kat Taman Warisan, tapi ibu kata balik area rumah la gie Maulana tak nak gie tempat terbuka.. balik je rumah ibu kerah abang ngan adik mandi sabun bersih-bersih hhuhuh alhamduillah abang & adik ok.. cuma batuk sikit.. ibu yang batuk teruk & selesema sampai tak gie opis... tulah ibu suruh ngan abang balik je mandi salin baju tapi ibu tak buat kan dah kena.. huhuhu amap ibu....

No comments: