Wednesday, April 3, 2013

Demam...

Seminggu sebelum cuti sekolah aritu abang demam.. bermula ngan ari isnin.. masa dah sampai ke opis ibu abang diam je abang cakap ngan ibu abang pening.. malam sebelumnya abang sakit kaki sampai minta yayah urutkan.. mungkin sebab dah lama abang tak main kat luar rumah petang ahad tu abang main sakan kat luar... pagi isnin tu abang ok makan cam biasa sampai ibu kata abang tipukan ibu sebab tak mau sekolah.. bila dah pukul 11 abang sakit kepala lagi pastu ibu suruh abang tido bawah meja ibu, abang pun tidolah. Masa abang tido tu badan abang panas sangat ibu terus kejutkan abang dan bawa ke klinik.. masa kat klinik Dr. Guna amik suhu 40.6 terus kena masuk ubat bontot, ibu bawak balik rumah suruh berehat.. selama 3 ari abang demam.. bila demam je sakit kepala.. masa ari selasa tu abang gie sekolah tapi dalam kul 11 gitu abang sakit kepala dan cikgu telefon ibu suruh amik abang.. ibu amik abang bawak balik tunggu sampai yayah sampai rumah baru ibu gie kerja. sebab ibu kata ibu ngah kerja banyak tak boleh cuti... bila ari ke-3 plak pagi2 lagi badan abang dah panas terus ibu cancel untuk ke opis tunggu abang kat rumah... petang tu ibu bawak abang jumpa Dr. Guna lagi untuk amik darah.. ibu risau sebab sekarang ibu kata macam-macam penyakit..lepas amik darah dah Dr. Guna kata semuanya ok demam biasa baru la ibu lega.. Dr kata demam abang amik masa 5-7 ari untuk ok dan minta abang makan antibiotik lagi...
Masa nak amik darah tu abang menangis sampai beramai-ramai pegang takut abang meronta.. yayah dah bising ngan Dr sebab yayah kata bila pegang ramai-ramai buat abang tambah takut.. yayah abang sentiasa memahami.. huhuhuh
Lepas kena amik darah yayah belanja makan capati kat Maulana.. huhuhu ibu kata mujur masih berselera makan kalau tak lagi ibu risau..
Ibu jaga abang demam adik pun ngelat sama tak gie umah mbak.. asik nak kacau abang.. adik terjatuh kat tepi playpan dan terkena pada roda playpan.. adik nangis sakan ibu  pujuk dan tengok adik takde pape.. lepas 5 minit sekali tengok ada telur kat dahi.. huhuu adik.. ohh adik.. dah melasak...