Friday, February 15, 2013

Sekolah Oh Sekolah

Sejak taun 2013 nie abang dah masuk sekolah.. abang masuk sekolah Pra Presint 16(1).. kat sekolah ni abang jumpa beberapa orang kawan dari sekolah di JPA dulu.. yang satu kelas ngan abang Zaim sorang je yang lain semua kawan baru.. ada 3 kelas Pra.. nama kelas abang Kelas Pra Genius.. ibu kata nama kelas genius.. semoga abang jadi genius.. kalau tak pun takpe janji rajin belajar dan berjaya... 

Ini uniform abang.. pakai ari Isnin, Rabu & Jumaat lagi 2 hari abang kena pakai baju sukan... masa nie kawan-kawan belum sampai lagi.. abang memang suka sampai awal.. kalau lambat nanti abang bebelkan ibu.. huhuuuhu sorry bu.. abang tak suka lambat...
Ini kawan abang nama dia Muhammad Eliza Elias.. dia pun sampai awal macam abang juga.. kalau dia no 1 abang no 2 atau abang no1 dia no 2 sampai ke sekolah..

Hari-hari rutin abang sejak sebulan yang lepas
6.00 pagi bangun.. mandi siap-siap...
6.30 dah naik kereta hantar adik dulu dan terus ke sekolah.. kalau sampai awal ibu singgah opis ibu dulu sebab nanti takde orang kat sekolah abang.. kami keluar awal sebab jem.. kalau lambat nanti abang & ibu lewat.
7.15 - 12.15  sekolah Pra.. pagi-pagi dalam pukul 7.45 abang ngan kawan-kawan sarapan pagi dulu...
lepas tu belajar pukul 10.30 rehat makan pastu sambung semula belajar sampai pukul 12.15 pastu naik van gie rumah acik ros.. rumah transit... makan.. mansi salin baju sekolah KAFA...
2.00 abang gie rumah uncle ngan kakak haifa & tiah...
2.30 - 5.00 abang gie sekolah KAFA..
5.15 ibu amik kat rumah acik ros, amik adik kat rumah nenek.. pastu balik rumah... sekarang yayah naik moto sendiri.. masa awal2 sekolah pagi2 abang kena antar yayah dulu.. pastu petang amik yayah.. disebabkan tengok abang penat dan sian yayah kena sampai opis seawal 7 pagi.. ibu pun amik alih tugas menghantar & mengambil.. lagipun ibu kata boleh amik adik awal.. kalau tak sian kat adik sampai umah nenek kul 6.40 pagi.. pastu balik 6.40 petang.. huhuhuhuhuh
Setiap hari pergi dan balik sekolah macam-macam la abang cerita ngan ibu apa yang berlaku kat sekolah.. abang belajar apa.. kalau apa yang abang buat salah ibu akan tegur dan minta abang jangan buat lagi..
setiap ari sekolah pukul 9 je abang dah ajak ibu masuk tidur..mata abang dah macam kena gam.. ehehehhehe tulah rutin harian abang sekarang bila ari sekolah... kalau ari cuti ibu ngan yayah kata boleh tidur lewat.. tapi disebabkan abang dah biasa tidur awal.. ari cuti pun abang tidur awal..
Ibu ada tanya abang.. abang seronok ke sekolah?? abang jawab yes!! seronok.. ibu tanya gak abang tak penat ke sekolah pagi ngan petang? Abang jawab yess penat tapi abang seronok!.. Ibu kata kalau abang seronok alhamduillah...lega ibu...

No comments: