Monday, December 24, 2012

Imaginasi

Kanak-kanak biasalah ngan imaginasinya.. hahah abang pun macam-macam imaginasi yang ada... kalau ibu marah atau merajuk ngan abang.. ibu selalu kata nak jadi raksase.. bila ibu jadi raksase abang pun nak jadi raksase juga atau ultraman... nak jadi ultraman bukan nak lawan ngan ibu.. tapi nak sama besar ngan ibu.. kalau ibu besar abang kecik macam mana nak peluk??
huhuhuhu bila dengar ayat tu ibu pun terus senyum tak jadi marah atau merajuk...
Baru-baru ni.. balik dari rumah nenek.. dari khamis lepas abang duduk rumah nenek.. khamis ibu kena kerja kat terengganu kena pergi kerja awal.. jadi ibu antar abang ke rumah nenek.. lepas tu abang mintak kat ibu untuk tinggal kat rumah nenek sampai masuk sekolah baru.. huhuhuh persiapan ke sekolah baru? ibu dah daftarkan abang sekolah kafa sabtu minggu lepas.. sabtu nie abang kena gie sekolah baru kat prisint 16.. huhu macam mana la sekolah baru.. emm citer balik dari rumah nenek ari jumaat lepas.. ari ujan yang lebat.. masa ibu amik abang dan adik tu ibu basah lencun.. huhuh sian ibu...

On the way balik tu ibu dan yayah ngah bercerita
Ibu: huhhh lebatnya ujan yayah mesti banyak tempat banjir.. kalau kerja KL confirm banjir nie stuck kat KL..
Yayah : A'a alamak.. tempat nak masuk rumah kita nanti pun banjir gak nie
Ibu : A'a kat pintu masuk tu kan?
Abang : Balik abang nak salin baju pastu main iPad...
Ibu : Iyalah kamu tu ari-ari macam tu gak
Abang : Nak tengok TV tak boleh.. semut pun tak dapat tengok TV..
Ibu : Kenapa plak?
Abang : Abis yayah lalu.. yayah dah langgar dia punya antena
Ibu : Yayah langgar macam mana plak yayah langgar
Abang : Iyalah dia duduk kat dalam tanah pastu antena dia terkeluar kat jalan.. yayah tak nampak.. dia langgar la..
Ibu : OoOOOOoo ahahhahaha yayah.. dengar tu??
Yayah : Haa nape??
Ibu : Yayah dah langgar antena TV semut... sian semut tak boleh tengok TV..
Yayah : Haaa???
Abang : Logik tak??
Ibu n Yayah : Ahahahhahaah adoilah abang aniq...

1 comment:

Rozita abd rahman said...

nasib abg tak cakap semut pakai ASTRO...hihi...