Wednesday, February 22, 2012

Ujung Minggu...

Sekarang nie ujung minggu ari dinantikan oleh abang.. iyalah abang tak gie sekolah.. boleh tido lambat bangun lambat (ahahaha ibu kata takde maknanya... rutin sama ngan ari sekolah.. tido awal.. bangun awal).. ari sabtu lepas.. ibu kata tak payah breakfast kat luar.. kita makan pau ngan karipap je.. abang dengar karipap suka ar.. punya tak sabar tunggu ibu goreng karipap...
asik tanya bila nak goreng.. ibu kata kena tunggu jap ngah kejung lagi...(eheheh karipap frozen je.. ibu nak buat??? ehehehhe)

Pagi Sabtu...
Lepas ibu goreng.. ibu letak atas meja dan panggil abang makan...
Abang : Ibu.. nie karipap ke?? macam bukan je??
Ibu : Iyalah karipap abis tu apa?? (ibu dah sengeh sebab ibu tau kenapa abang tanya gitu sebab ibu goreng terhitam sket)
Abang : Emm a'a la ada bau karipap..
Abang pun duduk kat meja makan ngan yayah... Yayah dah sengeh-sengeh tengok karipap...
Yayah : Kenapa bang??
Abang : Karipap ibu tak sedap.. itam
Yayah : AHahahahahah dah agak...
Ibu : Ohhh itam eh ngadu atok.. karipap tu atok yang belikan untuk abang
Abang : Ngadu la bu.. karipap tak sedap.. itam..
Ibu : Yalah karipap tu tak sedap sebab itam... elehhh itam sket pun complaint...

Petang Sabtu...
Yayah ajak ibu ngan abang gie dekat area Uniten beli goreng pisang ngan ajak ibu minum cendol...hujan lebat tapi ibu ngan yayah tetap minum cendol... abang?? eheheh abang tak minum.. abang tengok je...sebelum balik, yayah singgah beli goreng pisang ngan karipap untuk abang.. abang mintak 3. Dalam perjalanan balik, sebelum sampai rumah..
Abang : Yayah karipap dah abis...
Ibu : Haa abis tiga??
Yayah : Abis??
Abang : A'a abang dah abiskan...
Yayah : Sedap ke??
Abang : A'a sedap sebab tak itam
Ibu : OoOOooo abis perli karipap itam je eh?? dah tak nak kawan
Yayah : ahahahahah karipap itam tak sedapkan bang?? yang putih sedap
Abang : A'a kan yah..
Ibu : Okeh nanti ibu goreng tak hitam.. tak makan siap abang
Yayah & Abang : eheheheh ibu majuksss

Malam Sabtu....
Balik dari MyLaundry ibu pun lipat baju, cadar dan pasang semula sarung kusyen... abang tolong lipat baju abang je... baju baby tak pandai nak lipat suh ibu lipat sendiri...
Ibu : Abang tolong panggilkan yayah bang.. ibu tak kuat nak pasang sarung kusyen besar nie (sebab kena lipat2 sket.. perut ibu dah besar tak larat nak buat)
Abang : Okeh... YAYAHHHHHHH ohhh YAYAH.. ibu mintak tolong
Yayah : Iye... jap yayah turun
Abang : Yayahhh cepat la ibu mintak tolong nie
Yayah : Iyee.. ok... emm nak tolong apa bu??
Ibu : Yayah tolong pasangkan kusyen nie tak larat ibu nak buat..
Yayah : Ohh ok..
Yayah pun pasangkanlah sarung kusyen besar untuk ibu...
Abang : Haaaa bukak tau pasang balik tak tau...
Ibu : Haa??
Yayah : AHAHHAHHAHAHHAHAHAH
Abang : Bukak kusyen tau.. pasang balik tak tau suruh yayah
Ibu : Cess ohhhh mengata ibu yea... iyalah... dah la tak tau pasang bukak tau... goreng karipap itam tak sedap plak tu.. iyalah nanti ibu telefon ayahuda.. ibu lari duduk rumah ayahuda...
Abang : Alaaa bu karipap atok tu sedap.. ibu pandai
Yayah : AHAHAHHAHAH tak dapat nak tolong....

Ari minggu yang indah asik kenakan ibu... nasib ibu tak lari.... ahahahahhahahahhahah

No comments: