Friday, February 3, 2012

Seronok...

Huhuuh sekarang abang semakin seronok pergi ke sekolah... macam-macam benda baru yang abang belajar... abang belajar menyanyi.. ABC.. 123... ehehheh sejak minggu lepas ibu dah tak hantar abang sampai ke dalam kelas lagi... ibu hanya hantar abang kat pintu luar.. abang bukak kasut.. terus masuk ke kelas... jumpa kawan-kawan abang... tapi sebelum main abang akan jumpa cikgu dulu.. salam, cium2 peluk2.. huhuhu ibu kata abang ngada2.. ahahahha ibu jeles cikgu kesayangan abang nama cikgu milah.. sorang lagi abang sayang gak cikgu mas..
Kenapa hantar kat pintu luar je?? sebab kawan abang ada yang ayah dia hantar kat luar je.. dia citer ngan abang.. jadi abang pun nak macam tu jadi boleh la beritau dia, abang pun ibu hantar kat luar je... huuhuhuhuh

Kawan-kawan abang pun dah semakin ramai abang kenal... abang pun dah boleh terima cikgu dan kawan-kawan panggil abang aqeef... sebab kat sekolah nie ada budak nama dia aniq.. jadi kenalah abang mengalah tukar nama panggilan kepada aqeef... eheheh dua-dua tu pun nama abang jugak.. tapi sebab abang dah biasa ngan panggilan aniq.. tu yang susah sket nak tukar.. kawan-kawan perempuan pun ramai gak yang abang kenal dan kenal abang.. sampai abang asik kena dengki je ngan ibu ngan yayah..terutama dengan kawan abang nama jannah.. huhuh ibu kata kat yayah.. yayah tak jumpa jannah tu comel tau.. pastu ibu selalu pecahkan rahsia abang pada yayah atau cikgu.. huhuh teruk la ibu nie memalukan abang je abis pecahlah resia abang... huhuhuhuhuh
Dah 2 arini plak abang sibuk nak bawak bekal macam kawan gak.. huhuhuh semalam sebelum keluar rumah abang mintak bawak bekal.. ibu dah bising-bising.. ibu kata lenkali mintak la awal-awal nie dah nak masuk keta baru minta.. jadi ibu bekalkan abang gula-gula ngan mamee je.. huuhuhuhuh sabar jelah ibu nie...
Arini plak abang mintak bekal masa dalam kereta dah nak sampai opis ibu.. apalagi kalut la ibu.. akhirnya ibu bekalkan abang susu strawberry sekotak ngan ibu belikan nasi + ayam goreng.. abang nak nasi goreng tapi bila tengok nasi goreng ada sayur dan macam-macam terus cancel nak nasi putih je.. huhuhuuh ibu kata lepas nie kena la ibu bawakkan abang bekal.. padahal kat sekolah abang ada gak makanan untuk breakfast ngan lunch.. eheheheh
Ibu kata abang sejak sekolah nie dah pandai makan dan dah ada jadual waktu makan... contohnya sebelum nie abang tak pandai makan nugget.. sekarang dah pandai... mihahahhah tapi tetap memilih.. huhuhuhuh sebab tu bab makan nie selalu mbak terkenang-kenangkan abang....
Sejak sebulan sekolah.. dah 2 kali abang gie rumah nenek jumpa nenek ngan mbak melepaskan rindu... ahahahh jumpa 1/2 jam pun jadilah, janji dah lepas rindu abang pada mereka.. juga adik-adik yang sama-sama duduk kat rumah nenek.. weee abang kata ngan ibu abang nak belajar membaca sebab abang nak baca komik sendiri...

Ibu kata budak kecik ini sudah ke sekolah sekarang... kalau nak kecik lagi camni kena tunggu adik abang la... huhuhuhuhuh

No comments: