Friday, February 17, 2012

Auta lebih

Masa balik sekolah beberapa minggu yang lepas ,balik dari sekolah abang main bola dengan anak kawan ibu sementara tunggu yayah sampai. Masa tu abang tak pakai stokin, padahal yayah ngan ibu selalu pesan kalau pakai kasut kena pakai stokin tapi abang selalu buat tak dengar nasihat yayah ngan ibu. Bila tak pakai stokin main bola pakai kasut kaki abang pun cedera. Yayah sampai je abang dah buat muka sedih sebab nampak kaki dah luka. Sepanjang jalan abang diam je sebab yayah sekolahkan abang pasal pakai stokin.. yayah kata bukan yayah ngan ibu tak pesan, selalu pesan tapi abang tak dengar dah tau kan akibatnya?
Bila sampai kat rumah abang minta yayah dukung sebab kaki dah cedera kan?? mana boleh jalan.. main ngan kakak pun tak mau terus masuk ke rumah... Walaupun yayah dukung tapi ibu ngan yayah asik gelakkan abang je.... ada ke patut orang sakit digelakkan??

Yayah ngan gigihnya mendukung abang yang dah besar nie.. bila ibu amik gambar sempat senyum...
Dah lemah yayah dukung....
masuk je rumah minta yayah pasangkan handyplast...
Sabar menanti yayah mengubati luka.....
Taraaa melecet sket je auta yang lebih ibu kata.. lepas yayah pasang handyplast.. abang terus baring tengok tv.. sambil isap susu... ehehhehehe
Ibu mms ayahuda gambar berdukung ngan sebenarnya luka kat mana...ayahuda bila tengok gambar kata "Auta lebih macam cedera parah patut la boleh senyum"... ehehhehehe abang kan?? seperti kata cikgu dalam hati ada taman....

No comments: