Wednesday, March 10, 2010

Hai.. Sun.. Bye Byee Sun

Sun ohh Sun... Kalau saya nampak sun pagi-pagi... mesti saya akan jerit haiiii sun (lambai tangan dengan wajah ceria)... kalau cahaya sun tepat kat muka saya.. saya akan jerit.... Sun!!! Sun!!!! (Sambil menyorok atau tutup muka)...Mencari Sun & Moon adalah kegemaran saya... ada sekali tu waktu petang nak balik kampung.. saya cakap ngan ibu.. ibu.. ada moon... ibu kata mana ada kan siang lagi.. saya pun tunjuk tu... sekali ibu tengok dan tersengeh.. alamak betul la abang ada moon... sorry abang.. ibu ingat abang tipu... eheheh saya tersenyum bangga la sebab saya betul...
Semalam... dalam perjalanan balik ke rumah... seperti biasa la ibu ngan yayah akan bertanya macam-macam ngan saya dan juga berborak...
Aniq: Ibu.. dah ada lampu...
Ibu: Iyalah.. kan dah nak malam nie.. Sun dah tido... Moon dah bangun kena la pasang lampu...
Aniq : ooo
Ibu : Sun kata bye bye abang.... dah malam saya nak tido...
Aniq: Ehh sun mana ada tangan (dengan muka serius saya)...
Ibu: Buat muka sambil gelak-gelak pukul yayah....
Yayah: A'a kan.. apa la ibu nie sun mana ada tangan nak bye bye kan...
Aniq: Iya...
Yayah: Abis kalau sun bye.. bye dia guna apa?? camnie ka??(sambil buat aksi konon-konon bye-bye guna mulut)
Aniq: Iyalah...
Ibu : Adoiiiii terkena ibu...

No comments: