Saturday, January 9, 2010

Aquaria Part I

Dah masuk ari ke-9 tahun 2010, tahun nie 18 Jun nanti saya dah nak berumur 3 taun.. dah besar dah saya.. bukan baby lagi.. sebab tu la sekarang saya bahasakan diri saya dengan panggilan 'abang' mbak kinah yang ajar dan bahasakan diri saya abang... ibu ngan yayah kena ikut la...
Perkembangan?? yayah ngan ibu kata saya semakin kuat bercakap, bertanya dan menyanyi.. saya boleh buat lirik sendiri tau jangan tak percaya... ehehe bila saya buat lirik lagu sendiri mula la ibu ngan yayah gelak sakan... sebab lagu saya kan?? suka saya la.. nak kata ibu busuk ke.. yayah busuk ke.. ehehehehe
Arini nie ibu ngan yayah bawak saya pergi Aquaria kat KLCC.. sukanya saya.. ibu bawak saya pergi sana sebab minggu lepas saya kena tinggal ngan ibu 3 ari sebab ibu outstation masa tu pulak saya demam panas.. jadi ibu upah la sebab kena tinggal & baik dari demam... seronok gie sana.. ada fish besar, fish kecil, cocodile, kumbang, snake, frog, nyenyu(penyu) & shark. Apa yang saya paling takut?? eheheh mesti la kumbang ehehehehehe yang lain-lain takut sket2 aje... mula-mula saya ngeri jugak takut ikan tu langgar saya.. tapi lama-lama baru la saya ok siap tepuk2 cermin lagi panggil nyenyu & fish. Saya tengok ada uncle bagi makan fish, pastu lalu kat turnel ada banyak fish kat atas saya... 2 kali saya lalu turnel tu.. bila nak balik seperti biasa la kan sebab seronok tengok fish sampai tak mau balik kena la ibu ngan yayah wat macam-macam taktik untuk ajak balik... ehehe nie aje gambar yang sempat ibu ngan yayah amik itupun pakai kamera hp ibu sebab kamera ibu baru amik 1 gambar terus teeetttt bateri abis.. eheheh apa la ibu nie!!
Gambar ngan yayah... eheheh
Gambar ngan katak.. lepas gambar aje cepat2 saya kata kat yayah "Dah2 jom" ngeri.. ehehehhe
Menjengah snake.. mula-mula tak nampak bila dah nampak terus 'eiiiii' spesis ibu geli ular...
Binatang paling ditakuti.. walaupun dah tak bergerak ehehehehehe...
Cocodile... terpegun sekejap tengok cocodile.. nape saya tengok nie kecik je?? yang kat zoo melaka besar plak.. ehehehehe
Masa sesi bagi makan fish.. nyenyu tu kan kuat makan asik2 dia je yang makan.. fish lain takde peluang... ehehehe
Ini dia shark.. yayah kata kalau tak gosok gigi nanti gigi macam shark.. abang gosok gigi kan yayah??? ehehhehehe
Turnel nilah yang saya masuk 2 kali.. kalau lama lagi.. mau berkali2 saya masuk... ahahahahahaha

2 comments:

Nadra Farissa said...

bestnye bawak aniq yang berani.. huhu.. bawak farissa semua dia takut.. tak pun geli.. ekekekek...

Aqeef Aniq said...

tu pun penakut juga... nampak je cam berani.. ekekekeke