Tuesday, January 20, 2009

Jumpa Ade

Ari rabu lepas saya jumpa ade(ayahuda) dia balik dari sarawak... saya tunggu dia kat LCCT.. ibu kata ade nak jumpa saya.. ade dah lama tak jumpa saya sejak raya...ade balik sebab abg nol accident moto... masuk spital tulang jari hantu ngan jari manis abg nol patah..area tapak tangan.. jadi ade pun balik nak tgk abg nol.. ibu ngan ayah cuti nak tgk keadaan abg nol.. tinggalkan saya umah nenek.. sekali ade call cakap bawak saya horeyyy boleh ikut.. saya tau nape ayah ngan ibu tak mau bawak saya.. sebab saya lasak.. takut saya gegar katil orang... yayah.. ibuu saya baik tau ahahahhaha(ketawa jahat)
Masa tunggu ade tu saya main lari2 kat tempat menunggu bila ibu dah kepenatan ibu upah saya ngan wipped potato... terus duduk diam goyang2 kaki makan... abis makan saya lari.. lagi.. kali nie saya nampak neno.. neno... car polis... saya tunjuk kat ibu neno neno.. sekali saya jumpa moto besar... ibu kata "moto polis.. nanti polis tangkap".. saya tunjuk gak sambil jeritt oooohhhhhhh... sekali abang polis kata "nak naik?? naik la" apalagi saya laju je la ...ibu saya tak sporting tak bagi naik.. tapi sorang lagi uncle polis tu kata " tunggu besar nanti naik yea?? minum susu banyak2 baru boleh naik" eheheh abang polis ngan uncle polis tu ingat saya budak bsar dah 2 taun ++ uncle.. abang .. umur saya 19 bulan la.. eheheheheh
Ade sampai... saya nyorok belakang ibu .. malu...sekali ade belikan saya mainan baru... apal ebang(kapal terbang) nie la gambar apal ebang yang ade belikan.. apal ebang air asia A330... best2 ade acihhhh..
Lepas dapat apal ebang saya babai ade.. ade kata "oooo dah dapat kapal terbang nak tinggalkan ade ek??" eheheheheh saya.. ibu.. yayah ngan ade gie hospital tawakal tengok abg nol.. saya sampai abg nol ngah tido kul 3 baru doc masukkan besi dalam tapak tangan abg nol.. abang nol jadi orang besi!! eheheh tiba kat hosp. tawakal biasa la saya buat hal saya.. lari sana lari sini kacau orang.. banyak bilik yang saya masuk.. ada sorang kawan saya masuk wad sebab dia muntah2 dari malam sian dia kena masuk air kat tangan.. saya ajak dia main gelunsur... bila dia berjaya saya pun beri sokongan moral pada dia "Yeaaa andaiii" tapi ibu marah bawak saya lari.. ibu kata tak baik tau kacau kawan.. saya pun konfius apa salah saya?? bagi sokongan moral pun salah ke ibu?? lepas abg nol masuk operation room.. ibu ngan yayah ajak saya balik.. sebab mata saya dah layu... saya tido dari dalam keta sampai la ke rumah... best2 mimpi apal ebang....

2 comments:

Nadra Farissa said...

wawawa... dpt present ye.. air asia nye plane tuh.. bes tuh..

Aqeef Aniq said...

eheheh tula main sampai tak hengat... abis semua dilanggar...