Monday, September 8, 2008

Ramdhan

Emm arini dah masuk ari ke-7 puasa.. saya puasa?? eheh ibu kata budak kecik macam saya mana boleh puasa nanti perut masuk angin... pastu jadi angin satu badan.. eheheh
Tragedi sepanjang mula berpuasa...

Sehari sebelum puasa...
Saya pergi rumah ayahuda saya kat rawang... ada kakak aqelah.. saya kawan ngan kakak sampai tak mau tido.. bila tak mau tido apalagi macam-macam trajedi la... saya jatuh dari sofa ayahuda.. tertonggeng.. kena carpet.. luka n lebam bawah mata... pastu saya jatuh masa nak larikan diri dari ayah waktu mandi.. last-last ibu kata ngan ayahuda nak balik sebab saya tak mau tido n tak reti diam kat rumah ayahuda... dalam kereta belum keluar dari taman umah ayahuda saya dah lenaa.. sampai ke rumah....

Puasa Pertama...
Disebabkan excited nak berbuka puasa ngan yayah & bu.. saya silap landing duduk aje terus tertanduk meja... melalak sakan la saya.. ibu ingat sikit.. sekali tgk alamak... benjol la.. tak pasal-pasal kena bebel ngan ibu suruh duduk betul-betul...

Puasa Ke-2...
Saya baik-baik ajee... nenek dah bagi saya makan.. jadi saya tak kacau yayah & bu....

Puasa Ke-3...
Lagi 2 minit nak berbuka.. yayah & ibu sibuk menghidang makanan.. saya pun ikut sama.. yayah suruh saya duduk tepi tapi saya protes.. lompat-lompat marahkan yayah... aduhhhh sekali lagi.. kali nie lagi parah.. bibir atas saya terhantuk meja..mula-mula ibu ingat terhantuk biasa.. sekali tengok darah banyak!.. ibu dah cemas.. tapi yayah tetap cool.. yayah bawak saya masuk bilik air.. kumur.. tapi saya telan air..(nakal betul ada je angkara dia).. lepas tu masih banyak lagi darah keluar.. yayah tekan bibir sebelah dalam saya guna tisu sekali.. banyaknya darah!! ibu jerit kelamkabut & meleleh air mata risaukan saya.. yayah tetap cool... saya apa lagi jerit la sebab tak suka yayah peluk n tekan kuat-kuat kat luka saya... bila yayah lepaskan saya.. saya terus peluk ibu.. lepas tu apa lagi saya sambung main la.. ibu dan ayah geleng kepala tengok gelagat saya.. sambil tu yayah tanya mana gigi aniq?? saya tunjuk la gigi saya... yayah kata alhamduillah gigi tak patah!!...

Puasa Ke-4..
Pagi-pagi.. ibu tengok bibir saya bengkak.. ibu dah risau hantar juga saya pada nenek.. ibu pesan kat nenek apa-apa hal call ibu.. alhamduillah takde pape tapi ibu terperanjat ingatkan bengkak makin teruk tapi alhamduiilah dah tak bengkak.. tak jadi pergi klinik... atok pah sebelum berbuka call ibu tanya macam mana saya.. hik hik hik ibu ngadu kat tok pah saya terhantuk meja lagi... atok pah dah risau takut makin teruk.. ibu kata alhamduillah cucu atok kebal.. ehehhehe

Puasa Ke-5, 6 & 7...
Alhamduillah rekod saya baik sebab ibu dah tau taktik.. bagi saya makan kenyang-kenyang dulu.. jadi masa berbuka saya tak macam-macam.. ehehehehhe

Puasa Ke-8...
Pagi nie saya bangun sahur.. nyum-nyum makan nasi sayur kobis.. ngan ikan masin emmm cedap.. lepas tu saya tengok Bob D' Builder.. Thomas & Friends.. Segah... eheheh tulah rutin saya ari-ari kalau bangun awal... omass(Thomas & Friends)... bob (Bob D' Builder).. pet..pet pet.. (Postmen Pet).. Cing Car (Roary D' Casing Car)... Unny (Jim Jam & Sunny)..bak bak bak(Tom Tom Bak) atau saya akan jeritt eeriaaa.. ahahha Ceria... ibu pening kepala bila saya mintak bak bak bak tapi masa tu tu citer katun lain.. eheheheh

4 comments:

adda said...

happybirthday aneeq.. jgn lupa minta ibu hadiah best yer.. nanti raya dtg le umah auntie.. boleh main dgn syafi sekali..

Muhammad Aqeef Aniq Bin Mohd Suffian said...

InsyaAllah kalau sempat sebab ibu balik raya muar tak lama... syafi nak main dengan saya?? boleh!

Nadra Farissa said...

hehe.. kus semangat lasaknye aneeq! leh geng ngan farissa.. tak pose.. tp suke sibuk buke same2... benjol pun same.. hahaha..

Muhammad Aqeef Aniq Bin Mohd Suffian said...

laaa farissa pun benjol jugak ke?? sama geng la camni.... ehehehhe