Tuesday, January 18, 2011

Kecederaan Ketika Bermain....

Ari Sabtu lepas masa yayah ngah betulkan motor.. abang aniq ikut keluar.. main ball di halaman rumah... bila peluang untuk bermain diluar tiba.. apalagi abang main dengan bersungguh la.. tengah seronok bermain... yayah pesan

Yayah : Abang jangan lari-lari bahaya.. nanti jatuh
Abang Aniq : Abang tak lari la yayah.. abang main ball je..
Yayah : Emm ok iyalah tu...


Selepas tu baby sebelah rumah pun keluar juga.. ngan ayah dia.. abang panggil ibu tengok baby sebab baby tu baru balik dari kampung... comel je baby tu aritu masa dia balik sekejap abang ngan ibu ada belikan hadiah.. tapi tak sempat nak gie rumah baby.. pastu baby tu balik kampung semula ikut nenek dia...
Ibu keluar tengok baby.. amik barang baby.. minta abang beri pada baby lepas tu abang sambung main.. tiba-tiba debukkkk... uwaaaaaaaaaaaaaaa
Abang jatuh kat batu depan rumah... dan berdarah... abang nanges sakan sampai baby pun takut.. ibu bawak abang masuk rumah sapukan ubat dan bagi susu susuh berehat... lepas sapu ubat.. ibu ngan yayah gelakkan abang... ibu ngan yayah kata abang ada misai cam hitler.... lagi la abang nanges...lepas tu ibu ajak abang gie rumah bajak... sebab orang KC ibu nak pasang table top... eheheheh disebabkan keletihan bermain sementara siap KC ibu.. abang tertido dalam kereta...ibu amik gambar masa abang tido... masa abang jaga.. abang tak bagi amik gambar...
Ibu siap sms pada anis untuk tunjuk pada atok gambar misai hitler abang.... bila kat rumah nenek plak.. nenek kata abang ada misai cam tompel... huhuhuhuh dengki sungguh!!!


nie gambar kecederaan abang... ibu kata mujur gigi tak patah dan takde luka bahagian dalam...

3 comments:

MummyGurl said...

adoi, saketnye, shian abg...fea aritu pun jatuh darah, seb baik tak patah gigi :D

Nadra Farissa said...

ololo.. hopefully aneeqnyer luke cepat sembuh k.. tu la.. exited sgt.. ekeke

Aqeef Aniq said...

Mummy Ijan: Tulah ibu siap check takut gigi patah....

Untie Farah: Luka dah ok.. dah kering
abang memang pantang jumpa bola... sampai berpeluh2...