Wednesday, January 20, 2010

Dialog saya ngan yayah & ibu....

Situasi: Menunggu ibu pergi ke kedai membeli barang...

Aniq: Yayah... bukak nyanyi(nak dengar lagu)...
Yayah: Okeh.. abang nak lagu apa???
Aniq: Lagu CINTA...
Yayah: (Terkejut).. aa lagu CINTA?????
Aniq: A'a lagu CINTA BULAT-BULAT...

Ahahah sampai sekarang ibu ngan yayah masih tak tau lagu cinta bulat-bulat tu apa... eheheheh


Situasi:Keluar dari persimpangan presint 14.. susur kiri (di putrajaya.. susur kiri tidak perlu ikut lampu isyarat.. kalau takde kereta boleh jalan)...

Aniq: Yayah!!!! red stop!!
Yayah: Aaaaa (terkedu)..
Ibu: Aahahahahahahahaah
Yayah: Camne nak explain nie... amap aniq...
Aniq: Muka marah sebab yayah langgar lampu isyarat...


Situasi A1: Dalam kenderaan menuju ke rumah...saya jerit-jerit tak nak balik rumah...

Aniq: Abang tak nak balik rumah!!! Tak nak balik!!!
Ibu: Abang tak nak balik abang nak balik mana??? Nak tido umah Mbak Kinah???
Aniq: Abang tak nak balik!! (sambil menjerit2)
Ibu: Oklah.. tak nak kawan abang... (sambil buat aksi zip mulut)

Situasi A2 : Dalam kenderaan menuju ke rumah...saya jerit-jerit tak nak balik rumah...

Aniq: Abang tak nak balik rumah!!! Tak nak balik!!!
Ibu: Abang tak nak balik abang nak balik mana??? Nak tido umah Mbak Kinah???
Aniq: Abang tak kawan ibu... (sambil buat aksi zip mulut)
Ibu: Pulak... dia yang zip mulut??
Yayah: (Senyummmmm)

Situasi B1: Saya ngah bermain-main...

Aniq: Ibu tolong amikkan....
Ibu: Abang kan dah besar pandai....
Aniq: Abang budak tecit....
Ibu: Okaylah....

Situasi B2: Ibu ngah minum air

Aniq: Nak ibu....
Ibu: Tak boleh nie untuk orang besar aje... abang kan budak kecik...
Aniq: Alaaa.. abang budak besar.. boleh kan ibu
Ibu: Aikkk sudah tukar??? OoOoooO bab minta tolong.. budak tecit.. bab lain besar pulak yea...


Situasi: Ibu sedang menyidai baju diluar.. tiba-tiba

Ibu: Abang ada lipas...
Aniq: Mana??? tu....
Ibu: (Lari ke dapur mencari spray)....Tepi bang ibu nak spray...
Aniq: Ibu nak spray??
Ibu: Iya... (ibu pun spray lipas.. lipas tu pun lari...)
2 minit kemudian...
Aniq: Ibu.. lipas...
Ibu: Mana???
Aniq: Tu...
Ibu: Ohh dia dah kena spray ngan ibu camtu la...
Aniq: Ibu dia camni... (terus baring.. sambil tangan depang kiri kanan.. & gerak atas bawah...kaki plak cam kayuh basikal) sila bayangkan sendiri yea... gambar or video ibu x sempat amik...
Ibu: Haaa??? ahahahahhaha yayah.. ooo yayah tengok aniq nie...
Yayah: Kenapa??
Ibu: Abang.. camne lipas kena spray ngan ibu???
Aniq: (terus baring.. sambil tangan depang kiri kanan.. & gerak atas bawah...kaki plak cam kayuh basikal)
Yayah & Ibu: Ahahahahahhahaha